Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har investeret i nyt tv men er meget utilfreds med billed kvaliteten.
Jeg får antenne signal fra Boxer og signalet er godt.
Farverne på skærmen er meget udtværede specielt når kameraet er i bevægelse. Fx når man ser fodbold er græsset ok når det er et "stillbilled", men lige så snart kameraet bevæger sig en smule, ligner græsset en udtværet masse.
Jeg har prøvet at rette på en masse forskellige parametre, men uden succes
Kan i hjælpe med opsætning eller skal jeg finde mig et nyt tv
Mvh
Jens Ove
Af Steen Bay
Du kan se en test af det på avforums.com hvor der nok er nogle gode tip til indstillingerne.
Af thcleaner
Prøv at slå ifc til Og fra og se om det hjaelper[/img]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alt hvad der rimer på "noise reduction" eller "comb filter" skal også slås fra.
Jens Ove skrev:Hej
Jeg har investeret i nyt tv men er meget utilfreds med billed kvaliteten.
Jeg får antenne signal fra Boxer og signalet er godt.
Farverne på skærmen er meget udtværede specielt når kameraet er i bevægelse. Fx når man ser fodbold er græsset ok når det er et "stillbilled", men lige så snart kameraet bevæger sig en smule, ligner græsset en udtværet masse.
Jeg har prøvet at rette på en masse forskellige parametre, men uden succes
Kan i hjælpe med opsætning eller skal jeg finde mig et nyt tv
Mvh
Jens Ove
Jeg har til dato, ikke set en fladskærm, der ved panorering tegner græsstrå o.lign. skarpt.
Af Jens Ove
Jeg har slået al "billed optimering" fra og billedet er blevet bedre, men jeg synes stadig ikke at kvaliteten er i nærheden af mit gamle Philips 32 tommer. At man ikke kan se tydelig græsstrå er sikkert OK, men at billedet bliver helt udtværet hver gang kameraet flytter sig er ikke OK. Aftalt med Wupti at de tager skærmen tilbage
Af Steen Bay
Jens Ove skrev:Jeg har slået al "billed optimering" fra og billedet er blevet bedre, men jeg synes stadig ikke at kvaliteten er i nærheden af mit gamle Philips 32 tommer. At man ikke kan se tydelig græsstrå er sikkert OK, men at billedet bliver helt udtværet hver gang kameraet flytter sig er ikke OK. Aftalt med Wupti at de tager skærmen tilbage
Er det et Philips CRT (billedrørs) TV du sammenligner med?
Af Jens Ove
Ja det er et billedrørstv. Men jeg har set andre fladskærme uden denne "defekt"