Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af casper.bang
Mens jeg venter på det rigtige tilbud og køber mit et nyt 50" med digital modtager, ville jeg forlænge levetiden lidt for mit gamle TV ved at købe en billig DVB-T modtager.

Valget faldt således på Denver DMB-106HD der har fået ok anmeldelse og bl.a. var bag på fagforeningens Prosa's månedsblad.

Anyway, problemer at at skønt jeg ikke skulle mene der var mange ben i tilslutning mv., så kan modtageren slet ikke finde nogle kanaler! Sætter jeg antenne stikket direkte til TV'et, er der ingen problemer med at finde analoge kanaler.

Jeg er på fællesantenne (Dansk Kabeltv, ejes af YouSee mener jeg) hvor jeg ved der sendes digitalt ud. Så nu undrer jeg mig over hvad der kan være galt. Jeg har prøvet at tage signalet fra FØR TV/radio skillefiltret i væggen, samt fra FØR internet/TV skillefiltret hvor signalet kommer ind i huset, men der er ingen forkel.

Min intuition siger mig at der må være noget galt med modtageren. Men før jeg render tilbage til butikken med den, kunne jeg da godt tænke mig at høre om der evt. er noget jeg kan have overset?

På forhånd tak,
Casper
Af M-Sniper
Hej Casper.bang

Jeg tror du har fået fat i en forkert boks...

du siger selv at (Dansk Kabeltv, ejes af YouSee ) og yousee sender kun digitalt i DVB-C så du skal få fat i en boks der har dvb-C

DVB-T er til luftbåren signaler, (tag eller stue anttenne) og nogle kabel udbyder sender også o dvb-t kodningen.

men tror største del af kabel udbyder sender i DVB-C standaten.

Elgiganten tror jeg nok en DVB-C boks til ca. 600-700 kr.

bilka føtex skulle også have nogle..

Hilsen
m-Sniper
Af casper.bang
Tak for svaret M-Sniper. Ja jeg gik (fejlagtigt) ud fra at DVB-T også blev sendt ud på en fællesantenne. Jeg må se om jeg kan finde mig noget DVB-C boks istedet.

Mvh,
Casper
Af Snurrerundtlyd
Ja skynd dig at returnere den boks igen hvis du kan.
DVB-T er kun hvis du har egen antenne.
Kabel-TV (f.eks. YouSee og Stofa) sender i DVB-C standarden i stedet for. Så du har brug for en DVB-C modtager og ikke en DVB-T modtager.

DVB-T = terrestrisk (terra = jord) dvs. til tv-sendemaster på landjorden (terrestrisk).

DVB-C = cable, dvs. til kabel-TV.

DVB-S = satellit.

Hvis det fortsat skal være en Denver, så er følgende to modeller til DVB-C:
http://denver-electronics.com/pages/pro ... guid=46181
DENVER DCB-108HD
DENVER DCB-109HD

Men der findes også mange andre producenter. Nogle understøtter optagelse via ekstern harddisk.
Af casper.bang
Hey Snurrerundtlyd. Det skal ikke nødvendigvis være Denver, men da DVB-T boksen er købt i Føtex håber jeg naturligvis bare at kunne bytte den til en lignende DVB-C boks.

Anyway, så lærte jeg også noget i dag... gad vide hvor mange mennesker der laver denne fejl. :)

Tak,
Casper
Af Crax
Snurrerundtlyd skrev:DVB-T er kun hvis du har egen antenne.
Det er ikke altid tilfældet, men burde være det!

ComX leverer kabel TV hvor jeg bor, men af en eller anden årsag har de valgt at kode det i DVB-T og ikke DVB-C. Regner med at det skyldes, at da de startede op med digital TV, var DVB-T det mest udbredte... At det så er helt hen i vejret er noget helt andet :-)
Af Cutter
Crax skrev:

ComX leverer kabel TV hvor jeg bor, men af en eller anden årsag har de valgt at kode det i DVB-T og ikke DVB-C. Regner med at det skyldes, at da de startede op med digital TV, var DVB-T det mest udbredte... At det så er helt hen i vejret er noget helt andet :-)
Jeg har også ComX, og jeg syntes det er super fedt, at de bruger DVB-T, for så kan jeg bruge Sonys PlayTv !! SUPER NICE (B
Af Crax
Cutter skrev:
Crax skrev:

Jeg har også ComX, og jeg syntes det er super fedt, at de bruger DVB-T, for så kan jeg bruge Sonys PlayTv !! SUPER NICE (B
Har såmænd heller ikke noget i mod at det er DVB-T, det er bare ulogisk :p