Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bachuus
Hejsa alle..
Er ny her på flatpanels.dk og mangler lidt erfaring fra jer . .
Jeg skal ud og have nyt tv ..mest baseret på gaming xbox 360 og sony ps3.
og har i forvejen et Sony KDS-55A2000 med ægte SXRD panel projektions tv
problemet er bare at man meget tit skal skifte pære for at ha et ordenligt billede vad angår lys og farver ...så derfor vælger jeg nu at prøve noget nyt .men vad.
nu er der jo kommet Led 3D osv .så vad skal man dog vælge ..håber i kan hjælpe. .helst over 55 tommer hvis det ikke går ud over kvalitet af billede
og lyst og skarpt billede med gode farver ....vad kan i anbefale ..
prisklasse omkring 25,000 max ..men betaler gerne lidt mere hvis i har et specielt et man skal kikke efter . . .

jeg takker på forhånd .

Bachuus
Af Kratz
Hvis du er ude efter en god skærm som er større end 55 tommer til omkring 25.000 kr, vil jeg foreslå Samsung P63C7705.
Det er så ikke en LED/LCD skærm, men en plasma skærm.
Du vil få svært ved at finde en ordentlig LED/LCD skærm på over 55 tommer på den rigtige side af 30.000 kr.
Nævnte plasma skærm er efter min mening mindst lige god som de bedste LCD skærme, og betragteligt billigere. Samtidig er den fremragende til spil, da plasma generelt har en rigtig hurtig responstid. Man skal blot være lidt forsigtig med retention i den første periode.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs plasma-TV ville jeg ikke benytte udelukkende til gaming. Der findes adskillige +50" LCD-skærme i prislejet under 20.000 kr., men om inputlag er acceptabelt er nok noget du bør undersøge før et køb.