Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er endnu engang på vej ud i junglen for at finde et nyt TV, og det gamle Samsung LCD skal på pension i soveværelset (det har tjent mig godt i mange år, men tror det synger på sidste vers).

Havde faktisk bestemt mig for et Panasonic G20 50" (som mit første plasma), men læste i dag på dette forum, at det larmer :-( Jeg smuttede ned i Fona, hvor de havde et enkelt G20 42" stående,- og ja det brummede virkelig meget,- en del mere tydeligt end de andre plasmaer i deres noget sparsomme udvalg.

Det larmede faktisk mere end den HTPC det evt. ville komme til at hænge over, hvilket jeg finder uacceptabelt.

Larmer G20 50" mindre end 42"? Hvad med V20 50",- hvor stille er det?

Ellers er jeg åben for andre mærker/modeller:

Vigtige punkter:
1. God billedekvalitet for pengene (det siger vel sig selv, hehe).
2. Det må ikke larme,- skal helst ikke kunne høres på 2 meters afstand.
3. Hvis det er plasma, skal det ikke have tildens til retention.

Punkter der er "ligegyldige":
1. Lyd (kommer ikke til at bruge TV'ets højtalere)
2. Det skal hænge på væggen, men da det pga. stuens udformning, skal det ikke hænge flat opad en væg. Med andre ord, "bagudvendte" stik betyder ikke noget.
3. Kilder - yousee kabelTV og en HTPC.

Bonus info:
Jeg kan ikke lade være med at stå at lytte når en sælger skal sælge et stykke hardware til en anden kunde,- og var lige forbi TV sektionen i Føtex. Sælgeren fik en kvinde til at købe et 46" TV i stedet for det 32" hun egenligt ville have. Hans argument var at "alt ser jo småt ud når det kommer op og hænge på en væg"... Dygtig sælger :-)
Af xcanner
Har besluttet at tage en tur forbi av-connection på lørdag, så kan jeg selv høre forskellen mellem v20 og g20 :)