Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står i den situation at jeg skal flytte til England for at uddanne mig, og skal i den forbindelse bo på et 14m2 kollegieværelse i det næste år.

Selvom jeg ikke skal læse matematik, kan jeg godt se at et 46" Plasma og et 14m2 værelse, er en ligning der ikke går op.
Derfor skal jeg have fingrene i en skærm som jeg kan bruge, både som PC-monitor, som TV og til min PS3.
Den nye skærm skal hovedsageligt bruges til surf, tekstbehandling, film og PS3-gaming.

Samtidig skal det nævnes at jeg regner med at flytte i mit eget sted efter første år, og derfor får plads til mit elskede Panasonic PZ85 igen.

Min PC er DVI Dual Link kompatibel og jeg regner med at tage mit surround-anlæg med, så det er ikke nødvendigt at skærmen har højttalere.
Det er ligeledes ikke nødvendigt at skærmen har indbygget tuner eller lign.

Alt i alt leder jeg efter en skærm der opfylder følgende:

22"-26"
PS3-kompatibel (Min. 720p)
God billedkvalitet
Under 6000kr
Af thcleaner
dell u2711 eller en imac 27
Af Steen Bay
Vil tro at et LG LE550N er noget nær det bedste bud i 26", men hvis du kunne finde plads til et 32" TV, så ville der være betydeligt flere modeller at vælge imellem, såsom f.eks. et LG 32LD750N som fås til vist ca. 4500,- kr.
Af thcleaner
en imac 27" kan fås for ca. 12000 i england du du er under uddannelse plus du få en ipod touch med i købet
Af Sterni
@thcleaner: 12k er lige i overkanten, og så er jeg heller ikke til mac.

@Steen Bay: Jeg overvejer også 32", men vil det ikke være i overkanten hvis den også skulle bruges som monitor?
Af thcleaner
jo det vil et 26 eller 27 tommer også med mindre den kører højere opløsing så som u2711 (fås til 6200+) eller en imac

ellers ville jeg får slå en 23" tommer med fullhd evt 3d til at pjatte med
Af Steen Bay
Sterni skrev: @Steen Bay: Jeg overvejer også 32", men vil det ikke være i overkanten hvis den også skulle bruges som monitor?
Tja, det kommer vel helt an på hvor tæt du sidder på skærmen når den bruges som monitor, og som TV tror jeg faktisk at et LD750N vil være så godt at du slet ikke ville savne dit PZ85 ;)
Af Sterni
u2711 ser spændende ud.

Har også et godt øje til Samsungs P2770HD eller samme model i 24". Umiddelbart har den god opløsning, alle de rigtige indgange, og en TV tuner.