Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carstena
Hej
Kan ikke helt finde ud af hvordan timer funktionen virker:

Hvordan sætter jeg tv' til at optage noget eks. i morgen aften? Tænder tv'et for skærmen under en optagelse hvis det er slukket? Og hvis ja, slukker det så selv igen?

Hvordan sætter jeg den til at optage på tid. Altså fra eks. kl. 22.00 til 22.05?
Af Junkwavepete
Nej nej, billedet på tv'et tænder ikke... Har indtil videre kun fundet ud af hvordan du programmere via programguiden...

Skriv gerne hvis nogen ved hvordan man "timer" :)

SAMPS63C7705 ejer :)
Af jln
Som flere andre har jeg blandede erfaringer med kvaliteten af at optage via guide på Samsung PS 50C7705 på usb Harddisk. Jeg har YouSee Storkøbenhavn Værløse - nogle gange kommer hele optagelsen ikke med - andre gange forkert titel.

Når optagelse er sat til recording gennem guide, starter den ca. 2 minutter for tidligt og oftest stopper den tilsvarende før udsendelsen er slut. Irriterende og ødelæggende for filmoplevelser.
Ellers er det jo skønt at kunne optage fx film i digital kvalitet men en streg i regningen at hele filmen ikke kommer med.
Skal man virkelig være tvunget til at gå tilbage til Hard Disk optagelse - og så kun i analog kvalitet?

Er der nogle bud på hvad man kan gøre?
Jørgen
Af espen
Hallo, hvordan programmere dere opptak gjennom guiden?

Jeg har en UE46C8705, med tilkoblet usb harddisk. Klarer bare å ta opp med record knappen. Men vil gjerne programmere opptak.
Af maskus
Rasmus Larsen skrev:Måske husker jeg forkert, men kan I ikke gå ind i optagelsesoversigten og forlænge optagelserne, så I også får slutningen med?
Jep, det gør jeg. Jeg har godt nok en G20´er og med den er jeg også nødt til at manuelt at sætte timeren på optagelsens slutning ca. 5 min. frem. Lidt irriterende; håber en software opdatering kan løse det...
Af netfors
Rasmus Larsen skrev:Måske husker jeg forkert, men kan I ikke gå ind i optagelsesoversigten og forlænge optagelserne, så I også får slutningen med?
Nej, i optageoversigten kan man kun vælge at annulere optagelsen !:(
Jeg har spurgt support om ikke det var muligt, med en funktion, ligesom på Canal digitals pvr boks, hvor man indstiller timer optagelsen før og efter en valgt optagelse (f. eks 1 min før og 5 min efter). Dette skulle være muligt at lave med en firmware update? det ville de kigge på sdage de, men lovede desværre ikke noget!! :( Så det bliver nok ikke til noget.
Man kan godt sætte timeren manuelt, men det er noget besværligt!!
Tryk "Menu". Vælg "Antenne". Vælg "kanal administration". Derinde trykkes på "Tools". Vælg "optagetid".
:s

Ja, noget besværligt er mildt sagt, ikk' :( Programmet er jo næsten slut inden man får trykket sig igennem alt det!!!! Det er sku en ommer Samsung ;;)
jln skrev:@Espen: på min Samsung remote control er der muligt at trykke på en knap Guide - så ser du oversigt over programmer og sætte den til at optage.
Jeg har også Guide knappen. Og når jeg trykker på den ser jeg alle kanaler og programoversikt.

Når jeg velger et program med pilknappene, så skjer der ingen ting når jeg trykker på "rec" på remote controllen
Af espen
Takk takk, fant ut av det nå.

Det var litt spesiellt, at samsung support svarte meg på email dette:

"Man kan ikke bruke programguiden till att oppta.
Og man kan ikke få vekk opptag i øverst til venstre, det står der
alltid.

Bruke programguiden er jo faktisk mulig... vel vel.