Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen,

Jeg står nu og skal til at købe mit første fladskærm efter en periode på 2 år helt uden tv.

Jeg forestiller mig at der skal være tale om en 40" eller 42" skærm og mit maks budget er ca. 5000 - jeg forventer ikke at se vanvittig meget tv.

Hovedanvendelsen af tvet vil blive film og så lidt gaming via ps3.

Hvis det har nogen betydning har jeg en relativt lys stue - jeg kan dog blænde vinduerne af uden problemer.

Jeg har (naturligvis) haft kig på panasonics x20 model, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den vil egne sig til ps3 samt blueray film.

Jeg har endvidere haft kig på denne full HD model fra panasonic:

Panasonic TX-42U2E - http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... c-tx-42u2e

Det er desværre ikke lykkedes mig at finde anmeldelser af denne skærm.

Jeg er kort sagt meget i tvivl om hvad jeg skal vælge og håber at nogle af eksperterne kan give et par gode råd.

mange tak for hjælpen.
Af THM
X20 er vist meget fin til de ting, opløsningen betyder ikke så meget i denne størrelse, medmindre du sidder meget tæt på.
ellers er der S20, som kan fås til godt 5k, ellers er sony EX500 også et bud i denne prisklasse :)
Af Steen Bay
Til en relativ lys stue kunne der godt argumenteres for at et LCD-TV ville være det bedste valg, og det kunne f.eks. være et Sony EX500 som THM foreslår. En anden og lidt billigere mulighed kunne være et 40" Samsung C535 som Elgiganten sælger til 3999,- på nettet.