Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cjj
Moin,

Er i gang med at ville købe et ny fjernsyn, og efter at have læst anmeldelser, guides og forum herinde lyder det til at Panasonic er nogenlunde den retning jeg gerne vil gå i.

Jeg tror det bliver et 42" plasma, men jeg er lidt i tvivl om hvad de væsentlige forskelle er på de forsk. modelleer(G/V/S/U) og håbede at der var nogen af jer der kunne hjælpe med lidt råd så vi får det bedste match for pengene.

Vi kører tv/film mv via dvi fra en Mac Mini og/eller PS3, det er muligt at vi vil bruge den indbyggede tuner nu vi får et fjernsyn der har digital tuner. Lyden kører over steroen.

Jeg vil gerne ha':
- Full HD
- 24p
- god betjening og hurtigt skift ml kanaler (er ret irriteret over hvor langsom og ulogisk vores nuværende LG er)
- og generelt bare et godt billede.
- lavt strømforbrug, især standby
- mulighed for lyd ud fra tv'et også selvom det fx kommer fra hdmi

Jeg er umiddelbart ligeglad med:
- muligheder for at sætte usb-diske mv til
- wlan/lan
- lyd i tv'et

Pfh tak for hjælpen
Af THM
hvis du vil have det laveste strømforbrug skal du nok have et LCD(LED), men ellers er både S,G og V20 gode de 2 første også til en fornuftig pris. kender ikke rigtig noget til U'eren...
Af cjj
yakken skrev:Forskellene kan findes her:
http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/ ... 1080p.html
Tak, det giver et rigtigt godt overblik!

Ser ud som om der er ca 1000Kr forskel på på U/S og G. Hvis man udelukkende ser på de specs som påvirker billedet (NeoPDP, kontrast, THX), vil I så mene at det er pengene værd eller er det småtingsafdelingen?

Tak for de hurtige svar!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er 1000 kr. værd for dig? JEG synes THX og NeoPDP er 1000 kr. værd, men hvis du skraber bunden af kontoen ved at spendere disse penge, så er dine prioriteter nok anderledes.
Af cjj
yakken skrev:Hvad er 1000 kr. værd for dig?
Det er jo lige det :)
yakken skrev:JEG synes THX og NeoPDP er 1000 kr. værd, men hvis du skraber bunden af kontoen ved at spendere disse penge, så er dine prioriteter nok anderledes.
Kan godt få råd til det, men gider på den anden side ikke bruge pengene på forbedringer som er teoretiske, men det lyder som om det ikke er tilfældet, og kombineret med de andre features som trods alt er fede og som vi måske får glæde af er det nok det der giver mening.

Tak for hjælpen!
Af jrexa
Jeg har et Panasonic TX-P42S20 og er godt tilfreds.
Selvom de ikke skriver det i Specs, så har det faktisk et NeoPDP display.
Her er en test af det: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 511647.htm

Største fordel ved S20 contra de andre af Panasonic's 600hz PDP 2010 modeller er, at S20 er optimeret til minimalt Input Lag, så den er bedre til computerspil, end de øvrige 2010 modeller. Da jeg vil bruge det til spil, er det et stort plus, for mig.

En ulempe er at der er glasplade foran selve plasmaskærmen, så den har flere reflekser end f.eks. G20 serien. G20 serien er også en mere lysstærk, så den er bedre i meget lyse rum.

Reflekserne irriterer mig en del, specielt når solen lyser ind i stuen.

En anden ulempe er at der ikke er justeringsmuligheder for farverne. Der kan kun justeres kontrast, lys og farver. Der kan ikke justeres individuelle farver.
Jeg har den stående på "True Cinema" og er rigtig godt tilfreds, jeg er alligevel ikke i stand til at justere billedet korrekt.

Jeg er tilfreds, og ville nu ikke lave mit valg om, selvom jeg skulle købe ny skærm i morgen.
Af cjj
Tak for input, det er godt at høre at du er glad for skærmen.
jrexa skrev:Største fordel ved S20 contra de andre af Panasonic's 600hz PDP 2010 modeller er, at S20 er optimeret til minimalt Input Lag, så den er bedre til computerspil, end de øvrige 2010 modeller. Da jeg vil bruge det til spil, er det et stort plus, for mig.
Har du nogen ide hvad forskellen reelt betyder for oplevelsen?
Af cjj
Jeg "tagger" lige tråden, da jeg selv havde svært ved at finde noget information der sammnelignede de forskellige modeller.

Panasonic, G20, U20, S20, V20, X20, Plasma, sammenligning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jrexa skrev: Selvom de ikke skriver det i Specs, så har det faktisk et NeoPDP display.

G20 serien er også en mere lysstærk, så den er bedre i meget lyse rum.
Er du sikker på dette? Dét som NeoPDP giver dig, er jo netop en øget lysstyrke, så hvis S20 ikke kan matche dét, så burde den ikke have NeoPDP-panelet.
Af tarok
yakken skrev:
jrexa skrev: Selvom de ikke skriver det i Specs, så har det faktisk et NeoPDP display.

Er du sikker på dette? Dét som NeoPDP giver dig, er jo netop en øget lysstyrke, så hvis S20 ikke kan matche dét, så burde den ikke have NeoPDP-panelet.
De har begge NeoPDP. paneler. S20 har 1 gen. fra sidste år mens G20 har nyeste fra i år. Så hvis man mærker en forskel er det kun forbedringen mellem de 2 generationer, der gør udslaget. Men en G20 vil være langt mere lystærk en f.eks X20 uden et NeoPDP panel.
Af Steen Bay
tarok skrev:
yakken skrev:

De har begge NeoPDP. paneler. S20 har 1 gen. fra sidste år mens G20 har nyeste fra i år. Så hvis man mærker en forskel er det kun forbedringen mellem de 2 generationer, der gør udslaget. Men en G20 vil være langt mere lystærk en f.eks X20 uden et NeoPDP panel.
De to tests her på siden af X20 og G20 synes nu tværtimod at vise at at X20 har den højeste lysstyrke. Rasmus forklarede, som svar på et spørgsmål jeg stillede om lysstyrken på plasma TV, at de 'kun' HD-Ready' TV som X20 (med lavere opløsning) havde en højere lysstyrke end Full-HD plasma TV, men hvad grunden til dette er, er jeg ikke helt klar over.

PS - http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 770#107770
Af jrexa
Jeg har kun kigget S20/G20, har ikke kigget på dem der ikke er 600hz.

De test jeg har fundet skriver om 16ms delay/lag på S20 og 16-32ms på G20. Det er i begge tilfælde langt bedre, end på de allerfleste LCD/LED-LCD skærme. Og skulle også være en klar forbedring, i forhold til 2009 modellerne, hvor mange skærme(Selv nogle Panasonics PDP'ere) lå over 70ms.

Nu er jeg ikke udstyret med verdens bedste reaktionsevne, men jeg kan godt mærke om jeg kører Battlefield Bad Company 2, med et Lag på 150ms eller et på 400ms...
Så et lag på under 32ms tvivler jeg på at JEG vil lægge mærke til, men et på 70-100ms, det vil jeg kunne mærke.
Af Goldwater
Er der egentlig nogen der har kendskab til panasonic u20 modellen. Jeg har forgæves søgt at finde en anmeldelse heraf på nettet, men det er ikke lykkedes.

Siden jeg lidt overvejer den model ville det derfor være godt med nogle input.