Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har fornyelig købt mig ovenstående TV og er rigtig glad for det. I takt med at jeg får lagt mine DVD film over på min NAS, så oplever jeg noget meget underligt.

Jeg har et share på min NAS som hedder video. I den ligger alle filmene i hver sin folder. For at rydde op på et tidspunkt oprettede jeg et TEMP bibliotek. Det er nu slettet og alle filer ligger som de skal.

Nu kommer det sjove. Når jeg browser i biblioteket på mit Samsung TV så er det ikke opdateret. Der ligger stadig mit TEMP bibliotek, men hvis jeg tænder min PC og browser i samme bibliotek. Så stemmer det med de filer som på min NAS. Samtidig så er det ikke alle biblioteker, som ligger på min NAS, som kan ses på mit Samsung TV. Jeg ved at indholdet på min NAS er korrekt og at rettighederne til at læse filerne er ok. Men det er som om at content på Samsung TV ikke bliver opdateret.

Er der andre som oplever samme fejl?
Af Akyhne
Bruger du Samsungs software til delingen eller Windows Media Player?

Jeg bruger kun WMP da den selv forespurgte om mit Samsung tv måtte få adgang. I det tilfælde vil jeg tro du blot skal starte WMP og få den til at opdatere de filplaceringer den søger på.

Jeg har i øvrigt af samme grund ikke prøvet Samsungs egen software endnu - kan ikke se grund til at installere yderligere software, når WMP kan klare det alene.
Af Scoppy
Nej jeg bruger ikke Samsungs Software eller Wiindows Media Player.

Som jeg skriver, så er det en Synology NAS, som standard kan afspille via DLNA.
Af Søndergaard
Min NAS er en D-link DNS313. Den skal opdateres manuelt ved at jeg logger på fra min browser og trykker på opdater. Når du kigger i din NAS fra din pc bruger du ikke NASens software, men PCens. Dit tv (og mit) derimod bruger den software (Player) du har på din NAS. Det er i hvert fald en mulig årsag.
Af Scoppy
Arrrghhh..... Det var da lige en ordenlig Rookie Mistake.... Selvfølgelig er der en knap til Reindex Media files. ;;)