Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lmkk
Hej
Kan I anbefale en NAS, som jeg vil bruge til mit mediecenter?
Krav: Den skal være støjsvag, og have mulighed for at droppe torrents i den.
Af M-Sniper
Hej lmkk

Der findes mange producenter indenfor nas, men jeg tror mange nok er enig om at Synology og Qnap er to Nas producenter som har størst erfaring med NAS servere...

Jeg har en Synology ds.109 selv og er super glad for den og dens funktioner. (kunne måske godt ærge mig over at det ikke er en med dobbelt Hdd) men det opfylde alle mine behov hvis ikke mere...

Den har ikke svigtet mig indtil nu..

Jeg har en lille overbevisning om at medie streaming osv. at Qnap produkter er lidt bedre... (hvist nok noget med programmet der er installeret til det formål) Någet med at der er installeret Twonky server på Qnap, men det ikke noget jeg ved super meget om.

Min Synology har ikke givet mig problemer med det så jeg savner ikke noget.

En af min kollega har en Neatgear (Readynas) NAs server. han er også glad for funktionerne. NetGear NAS er hvist lidt billigere end synology og Qnap.

Alt efter hvad dine krav er kunne du overveje en synology DS.210j som har en lidt langsom prossessor og lidt ram, men vil kunne tilfredsstille de fleste hjems behov. ellers DS-209 /Ds-209+ er kraftigere og hurtigere.

nu er min NAS i et andet rum og derfor ikke genere mig med lyden, men det er virkeligt en lille susen. bedst kan jeg beskrive susen som susen fra en bærbar der ikke er meget varm. (altså blæseren kører på normal hastighed)

Held og lykke med søgen
Af Lindholm78
Har selv en synology DS209 og den er jeg super glad for.

Kigge selv mest på Qnap og Synology, kunne heller ikke selv se den store forskel på dem. Hvad jeg kunne læse mig frem til var der heller ikke den store forskel på deres opsætning og menu.
Have et par venner der havde Synology så derfor blev det også mit valg, da de kun talte godt om dem.

De kan begge bruges til Torrents.
Af jvvpc
Jeg har en QNAP som er helt genial !

De nyste modeller kan streame alt til næsten alle medier. Der er programmer til android og iphone og det virker out-of-the-box :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg springer selv på en Synology DS210 i den nærmeste fremtid. Den har ligeledes apps til både iOS og Android, som giver mulighed for afspilning af al musik og visning af billeder fra NAS'en - både på lokalnet og på farten. Jeg skal dog kun bruge den som filserver og ikke til HTPC eller DLNA.
Af HAT
Jeg kan anbefale en Synology 210J.

Den er billig og hurtig nok til at hvad man har behov for medmindre man f.eks har til brugere i husstanden som ønsker at stream bluray i én gang.

Tag og lur på: http://www.smallnetbuilder.com/componen ... Itemid,190

Her er de fleste kendte NAS testet.

/Hans
Af Gaco
Hvis du ikke har brug for super meget plads igen og kan nøjes med 2.5" harddiske i så er Synology DS409 slim rigtig fed. Lille formfaktor, virkelig støjsvag (pga. 2.5" HDD), rigtig god performer og understøtter alle de funktioner man kan ønske - inkl. torrents. Har selv lige købt en og bestilt 2x750GB harddiske fra Seagate som skal køre mirrored RAID :)

Men hvis du ender med at ville researche lidt selv så lad mig spare dig den første mængde tid og sige at Synology og QNAP er de to eneste mærker du egentlig behøver at kigge på ;)
Af t-dude
Jeg har en QNAP TS-119 Turbo NAS med en 2 TB HD, kan varmt anbefale den. DNLA (TwonkyMedia) fungerer perfekt, let at sætte op, hurtig, rigtig mange fede features som f.eks. UPnP media server, download station, file server, FTP-server, Web server, MySQL server, Multimedia Station, iTunes server, Surveillance Station og meget meget mere... 8)
Af drjake
Få en qnap. Jeg har selv en qnap 639 (6disk). Den kan alt, super stabil og larmer ikke. Har efterfølgende købt en synology 1010 (5disk), ganske ok, men under qnap på nær speed.
Af jydepotte
Hvilke harddiske skal der monteres i NAS'en?

Har selv et par Samsung HD154UI 1,5 TB i en Qnap TS-219P, men har netop konstateret en stor flok bad blocks på den ene. Er ved at miste troen på Samsung harddiske (Er den 3. Samsung harddisk jeg har fejl på indenfor kort tid)

Hvilke harddiske kan i anbefale til trådstarter (og mig :-)) i størrelsen 1,5-2TB?
Af drjake
Jeg har selv bestilt 6 styks Samsung HD203WI. Der er stor forskel på forskellige serier. Men check altid NA's poducentens compability liste inden du køber...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg leder selv efter diske til at putte i min kommende Synology, og uanset hvad jeg finder frem, så er der altid mindst 3 personer der skriver, at der er mange fejl på lige netop dén disk. Jeg agter at køre dem i mirrored Raid, så forhåbentlig dør begge diske ikke på én gang...

Jeg har eks. haft kig på WD Green-serie (64 MB cache versionen), men også jeg er åben overfor andre forslag.
Af mhca
Jeg oplevede at min sidste Samsung harddisk pludselig ikke ville mere. Intet med begyndende bad blocks. Fik dog heldigvis reddet lidt data ved at fryse den ned mv. Alternativ metode, som jeg ikke tidligere har haft anvendt.

Jeg har efterfølgende købt en Western Digital Black til min stationære.
Skulle jeg have diske til en NAS e.l., ville jeg nok starte med at kigge på WD Caviar Green, der både er strømsvage og ikke skulle larme for meget.

Jeg må dog tilstå, at jeg også selv bliver fortabt i harddisk-junglen efterhånden, for man kan, som Yakken skriver, finde negativt om alle diske.