Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Jonas B
Hej Flatpanels.dk!

Jeg står og skal til at købe nyt tv. Men er meget i tvivl om hvilket et det skal være. Kan forstå på mange, efter alt hvad jeg har læst. At der er mange fordele/ulemper ved de forskellige modeller. Mht lag ved gaming. Ghosting ved 3D, og HD kanaler som hakker.

Har kigger på Følgende modeler:

1. LE46C755
2. UE46C7705
3. PS50C7705

Hvilket viser det bedste 3D?
Hvilket viser bedst film (Blu-ray) ?
Hvilket er bedst at game på (PS3) ?

Alle meninger og erfaringer modtages!

På forhånd tak!
Af Gavin
Jeg kan ikke svare direkte på hvilken en der er bedst af de 3, men nu har jeg selv den sidste model du nævner, PS50C7705 og den er fantastisk til de ting du nævner, i mine øjne ihvertfald! :)
Brugeravatar
Af Jonas B
hvordan står det til med retention (burn-in) på den model? havde nemlig en ældre samsung plasma hvor det var slemt :s
Af Gavin
Jonas B skrev:hvordan står det til med retention (burn-in) på den model? havde nemlig en ældre samsung plasma hvor det var slemt :s
Jeg oplevede lidt da jeg skulle hente opdateringer til nogle spil hvor det jo var det samme billede der blev vist i et stykke tid, men det er væk igen..

Har ikke prøvet at spille i flere timer ad gangen endnu, da jeg kun har haft den siden onsdag, så tager den lige lidt med ro her i starten for en sikkerhedsskyld :)

Det er min første plasma, så alt det med retention/burn-in er helt nyt for mig. Jeg har set ret meget kanal 5, og der har logoet ihvertfald ikke sat sig fast på nogen som helst måde, ikke en gang lidt. :)
Brugeravatar
Af Jonas B
Tak for tippet rasmus! :) Det vil jeg tage med i mine overvejselser!
& tak for du gad dele din erfaring med dit plasma Gavin! ;)
Af ajhals
Jeg har lige fået mit PS50C7705, jeg kan kun anbefale det, billedkvaliteten er HELT i top, og 3D er meget bedre end hvad jeg har set på LED modellerne.
Mht. burn in, så er det eneste tidspunkt jeg har oplevet det, hvis jeg har set en film i biografformat, og vender tilbage til en kilde i alm. 16:9 (efter ca. 2 timers film), der kan jeg ane bjælkerne i top og bund af tv'et, i de lyse scener, men det er væk igen efter ca. 5 min.
Brugeravatar
Af Jonas B
Lyder som det er plasma som er klart det bedste valg :)

Ingen der har de andre modeller, og vil dele lidt ud af deres oplevelser?
Af ajhals
Der er en gut her, der har lavet en ret fornuftigbrugeranmeldelse af PS50C7705 og UE40C8705, du kan jo prøve at kigge lidt på den, jeg tror ikke der er den store forskel på UExxC8705 og UExxC7705, hvad angår 3D gengivelsen i hvert fald.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =ps50c7705
Brugeravatar
Af Jonas B
Super! Tusind tak!

Synes ikke rigtig at jeg kunne finde frem til hvordan den "rigtige" 3D oplevelse (3D-Blu-ray) var på plasma skærmen?
Heller ikke hvordan den håndtere gaming (mht in-put lag)?
& er der nogen som ved om den også har auto-dimming som LED&LCD modellerne har?
Af bleze
Hvad er auto dimming?

Jeg ville også tage en PSxxC7705 hvis det var 3D jeg gik efter. Jeg så det i Elmutanten i Glostrup på 63"'eren og det ser _meget_ bedre ud end det jeg har set i bio
Af Lambertsen
Jeg står i samme dilemma med at skulle vælge mellem et af disse TV..
Hvilke erfaringer har folk med LED (ue46c7705) modellen med hensyn til gaming, kan input lag elimineres ved at slå diverse billedbehandlings funktioner fra ?
Eller vil det bedste køb være plasma tv'et..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores anmeldelse af C8705 kan også bruges til at bedømme C7705. Det er essentielt samme TV.
Brugeravatar
Af Jonas B
Auto-Dimming forklaring! :)

Samsung C8705 har stadig auto dimming funktionen, som folk klagede over på 2009 LED modellerne. Auto dimming går i sin enkelthed ud på, at C8705 dæmper lysstyrken på skærmen, når der vises et billede, som indeholder en sort eller næsten sort baggrund (f.eks. rulletekster). Det kan virke generende, fordi skærmen derved varierer op og ned i lysstyrken, når der f.eks. vises mellemscener i en film, hvor scenen indeholder en næsten sort baggrund.

Effekten kan være distraherende i praksis, men er dog afhængig af hvilken slags videoindhold man afspiller. Jeg ville dog ønske, at Samsung have indbygget en mulighed for at slå dette fra i skærmens menu. Da jeg heller ikke bryder mig om funktionen.

(Teksten er taget fra testen af Samsung C8705)