Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Som I nok kan se på overskriften, kommer jeg her med et spørgsmål der er blevet stillet 1000 gange før O_O
Dog med et lidt andet udgangspunkt end normalt.
Hvilken af de 2 typer tv er mest hårdføre? Grunden til jeg spørger er fordi vi skal have nyt på min arbejds plads! Det er en arbjedspladse, hvor der er folk døgnet rundt, hvor folk overnatter, og der bliver gået sikfte holds arbejde. Dette gør at vores tv, bliver brugt rigtig meget, det kører næsten i døgn drift, og det bliver tændt/slukket rigtig mange gange, også tit med meget korte intervaller?

Hvilken af de 2 typer Plasma/LCD vil bedst kunne holde til sådan en behandling? Er der nogen forskel på de 2 typers holdbarhed med en sådan "ukorrekt" behandling :s

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Af lennon
Umiddelbart ville jeg tro at LCD er lidt mere robust til situationen. Omvendt kunne LCD´s elendige betragtningsvikel måske blive et problem ?
Af Tom-H
Mit eget plasma kører stort set 24/7, slukker den næsten kun hvis jeg skal væk fra hjemmet i længere tid eller dage, er jeg hjemme er den altid tændt, også om natten.
Af netfors
Tak for svar :)
Ja, netop betragtnings vinkel kunne være en god grund til plasma ;)
Vi har et LCD i dag fra Samsung. Efter ca. 2 år, begyndte det at få nogle mørke plamager på skærmen (det ligner ikke pixel fejl). Og nu, efter ca. 3½ år, er skærmen næsten helt mørk :s
Hvad med at et tv bliver tændt og slukket meget tit? Det slider vel også hård på skærmen? Men der er måske ikke den store forskel på om det er plasma eller LCD ;;)

mvh
Af Akyhne
Jeg kan ikke nikke genkendende til det med betragtningsvinklen på mit nye Samsung. Vidst fainter farver en ganske lille smule, men det er ikke noget man bemærker andet end hvis man kigger efter det.
Hvis tv'et skal køre i døgndrift, skal det vel også køre i dagslys, og der forstår jeg LCD er det bedste valg.

I øvrigt tror jeg ikke folk tænker på billedkvalitet i de små detaljer, når det drejer sig om tv-kiggeri på en arbejdsplads.
Det er vel mere vigtigt folk kan se noget, hvis solen står ind ad et vindue et eller andet sted.
Af netfors
Akyhne skrev:Jeg kan ikke nikke genkendende til det med betragtningsvinklen på mit nye Samsung. Vidst fainter farver en ganske lille smule, men det er ikke noget man bemærker andet end hvis man kigger efter det.
Hvis tv'et skal køre i døgndrift, skal det vel også køre i dagslys, og der forstår jeg LCD er det bedste valg.

I øvrigt tror jeg ikke folk tænker på billedkvalitet i de små detaljer, når det drejer sig om tv-kiggeri på en arbejdsplads.
Det er vel mere vigtigt folk kan se noget, hvis solen står ind ad et vindue et eller andet sted.
Tak for svar :)
Ja, du har nok ret i det med billed kvalitet, det er vidst kun mig der er nørden på mit arbejde, og går meget op i det 8) Og jeg synes også de fleste nye tv, har en billed kvalitet der er udholdelig på en arbejds plads O-O
Til gengæld tænker jeg lidt på budgettet, og synes generelt man får meget tv med et plasma 8) Men jeg ved ikke om plasma kan holde til sådan en behandling.
Lys i dagtimerne, er ikke det store problem i vores tv stue, der er altid mere eller mindre mørklagt 8)