Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Som ovennævnte er jeg i tvivl om jeg skal købe Philips 42PFL7404H eller Panasonic G20? For inde på taenk.dk får Philips grøn bold for god billedkvalitet, hvor Panasonic G20 får en Gul, hvilket er lige det dårligere... Men her inde på Flatpanels.dk bliver G20 rost til "skyerne" og har læst testen 2x og hælder mest til det, liiige indtil jeg så testen på taenk.dk. Tænkte også på at flatpanels.dk går mere i dybden med testen, og måske så er det derfor? Jeg sidder i en ret lys stue, dog ikke med meget kunstig belysning, men mest udefra, hvis det skulle have noget at sige mht. mit valg?
Af siccio
Nu tror jeg ikke du skal stole på Taenk ang. fjernsynstest, de er udemærkede til at teste kaffemaskiner,vaskemaskiner,cykelhjelme og andet, bare ikke tv!
Når det så er sagt, vil jeg af den Philips model du henviser til prøve at kigge på modeller der slutter med 05 istedet for 04, da det er sidste års modeller.
eksempelvis er der jo testet 5605 modellen for nyligt herinde, men i 7000 serien er der 7605, som nok er bedre alternativ.
Prisen er måske afgørende for dit valg, af den nævnte 7404?
To meget forskellige skærme generelt Panasonic G20 og Philips, så smag og behag er yderst afgørende, og snakker vi "korrekte farver skal du nok gå mod G20, hvor kraftigt genskin den giver i lys stue som du nævner aner jeg dog intet om, men somregel vinder LCD skærmene den duel.
men igen hvad kan man leve med og hvad er prioteten?
Af Steen Bay
LG's 42LD750N er nok også et godt bud på et LCD-TV i prisklassen.