Log ind med sociale netværk
05 aug 2010, 21:15
Hvilken model snakker vi om? Den nye 2010-model? Den er jo ikke udkommet endnu. Den gamle er testet her på siden, hvor du kan finde vurderingen af den.
06 aug 2010, 00:19
har læst tæsten men vil bare gerne høre hvad rasmus synes for jeg venter jo lige og ser hvad den nye koster men det bliver nok den gamle da det er den jeg har råd til har nemlig ikke set det 21-9 i en butik så hvis han kunne sige at det godt kunne måle sig med g20 eller de andre på billed kvalitet så er jeg jo blevet klogere og skal jo kun bruge det til film så synes at det 21-9 holder jeg synes os at jeg på divers test på youtube at de er vilde med det men prisen er for vild og nu har jeg set på tyske forums osv at flere har købt det til 2000euro ca 14000kr og det 21-9 viser jo lige så stort billed som på 65tommer tv så det synes jeg da er intressant
06 aug 2010, 01:07

Samsungs 63" måler 1531 mm i bredden, mod Philips 1418 mm. Altså er Samsung ca 10 cm bredere, og da det naturligvis er en del højere end Philips, er det ikke der begrænsningen ligger. Samsung 63" eller andre producenter af skærme i den størrelse, for den sags skyld, vil uanset filmformat, kunne vise et større billede..... eller er der noget jeg har fået galt fat i her?
har nemlig ikke set det 21-9 i en butikNu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er i København, kan du se det i Fona på strøget
21-9 viser jo lige så stort billed som på 65tommer tvNej det gør det ikke. Det viser ikke engang et lige så stort billede som et 63"
Samsungs 63" måler 1531 mm i bredden, mod Philips 1418 mm. Altså er Samsung ca 10 cm bredere, og da det naturligvis er en del højere end Philips, er det ikke der begrænsningen ligger. Samsung 63" eller andre producenter af skærme i den størrelse, for den sags skyld, vil uanset filmformat, kunne vise et større billede..... eller er der noget jeg har fået galt fat i her?
06 aug 2010, 09:11
Nej, på billedkvalitet mener jeg ikke den kan måle sig med de helt tunge drenge i klassen.
06 aug 2010, 10:52
Flatpanels har deres egen applet her, hvor du kan sammenligne
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1195184951
Den giver også mere mining syntes jeg, da det må være logisk, at hvis 63" er bredere end Philips 21:9, så må det jo kunne vise et større billede, selv med 21:9 kildemateriale
Hvis jeg justere lidt rundt med Flatpanels egen applet, så skal vi helt ned i 59-60" 16:9 tv, før Philips 21:9 begynder at vise et større billede
Så jeg syntes ikke der er særligt meget billede at hente mere på 21:9, plus ved et tv i 16:9 format, får du mere ud af et, da du sikkert også har mange film i det format
Igen... jeg er ikke den mest garvede inden for området, så muligt jeg tolker noget forkert... men umiddelbart syntes jeg det lyder som om jeg har ret?
yes fandt det http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hlight=phi lipsJeg ved ikke hvor JA har fundet den der sammenligning, men jeg vil vove at påstå den ikke passer?
Flatpanels har deres egen applet her, hvor du kan sammenligne
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1195184951
Den giver også mere mining syntes jeg, da det må være logisk, at hvis 63" er bredere end Philips 21:9, så må det jo kunne vise et større billede, selv med 21:9 kildemateriale
Hvis jeg justere lidt rundt med Flatpanels egen applet, så skal vi helt ned i 59-60" 16:9 tv, før Philips 21:9 begynder at vise et større billede
Så jeg syntes ikke der er særligt meget billede at hente mere på 21:9, plus ved et tv i 16:9 format, får du mere ud af et, da du sikkert også har mange film i det format
Igen... jeg er ikke den mest garvede inden for området, så muligt jeg tolker noget forkert... men umiddelbart syntes jeg det lyder som om jeg har ret?
06 aug 2010, 11:00
purtsak skrev:efter hvad jeg ved så når du ser 21-9 på philips 56tommer så svarer det til 64-65 personen ja har vist det på et billed men kan ikke finde det er der andre der kan finde detPå en 21:9 format skærm er bredden på billedet ca. 91,9% af diagonalen (som størrelsen i tommer henviser til) og på en 16:9 skærm er det ca. 87,2% af diagonalen. Det betyder at et 56" 21:9 format TV vil have den samme billedbredde på ca. 130,7 centimeter som et 59,1" 16:9 format TV.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto