Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sponkii
Hej, nu har jeg haft fingrene i to pana' G20 i 42".

Jeg syntes begge tv summede for meget til at de var noget for mig.
Nu står jeg bare og skal finde et alternativ.
Det skal være omkring 40" - 42", IKKE-summe, full-HD, og have MPEG-4 og alt det andet dejlige gøgl.

prisen er omkring 6K.

har selv kigget lidt på
LG:
LD750
LE5300

Samsung:
LE40C655
LE40C675

Er der nogle som har set/erfaringer med nogle af modellerne vil jeg blive mægtigt glad for at høre lidt for/imod de 4 modeller, eller eventuelt forslag til andre tv ville også være lækkert..

og rigtigt gerne noget som kunne ligne LG nu udgåede serie SL8000, SL8500..

Mange tak :D.
Af mjkc
Hvis du kunne forestille dig, at gå op i en 50' så kan jeg anbefale en PK950N fra f.eks. Justbuyit. Plasma - ingen summen - ingen retention - alt i alt en fremragende skærm, som jeg nu har haft i ca. 2 mdr. uden at fortryde overhovedet.

Alternativt kan du vælge 550 eller 750 modellerne, der er billigere, men som også skulle have et fremragende billede - jeg har dog ikke selv set dem.
Af THM
ingen retention?
Af mjkc
Jeg ved godt, at der i Flatpaneltesten er fundet retention, men jeg har altså ikke oplevet noget. Det selvom knægten en gang imellem har glemt sin PS3.
Af pekr
Jeg har også LG 50pk950. Rigtig god skærm, ingen støj og jeg har heller ikke oplevet retention.

Venligst
Peter
Af sponkii
Hej har kigget på PK950N og det er sku en smule for dyrt til mig.. ellers et fint forslag.
Af THM
mjkc skrev:Jeg ved godt, at der i Flatpaneltesten er fundet retention, men jeg har altså ikke oplevet noget. Det selvom knægten en gang imellem har glemt sin PS3.
okay det er da godt, jeg spørger fordi jeg selv har set kortvarrig retention på en, det var dog indenfor de første 200timers brug. men godt tv...
Af Lindholm78
Jeg har et 42LD750N er super glad for det.
Det eneste minus jeg ar fundet indtil videre er at DLNA delen ikke er for god.
Så længe den bare skal afspille via usb så køre alt det pjat super. Men med DLNA over min nas er jeg meget skuffet. MKV filer hakker og laver bit fejl. (køre jeg dem fra min WD live boks virker filerne fint).
Den har også svært ved at vise billederne der ligger på boksen. Men ligger man billedet på usb disken virker det fint.
Af Akyhne
Jeg har selv lige fået LE40C675 for et par uger siden. Da det er mit første fladskærms-tv, er jeg måske ikke den bedste til at spørge til råds. Men jeg har altid gået meget op i kvalitet, og har i princippet ikke handlet før nu, da jeg syntes kvalitetet på fladskærme med analogt signal var for dårligt indtil nu.

Jeg fandt forleden denne test af LE40C650 - jeg vil tro det i bund og grund er det samme tv. 655 & 675 er nordiske modeller, tilpasset det skandinaviske marked.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 506527.htm
Testen siger 650'eren er endnu bedre end mange plasma tv!

Så vidt jeg ved, er den eneste forskel imellem LE40C655 & LE40C675 at 675'eren har satellittuner indbygget, så hvis du ikke har brug for satellitmodulet, kan du da spare 200,- ;) Gav selv ca. 6500,- for mit 675'er tv.

Nåh ja, ikke at forglemme... jeg er yderst tilfreds med mit valg!
Af Thor-thor
Akyhne skrev: Jeg fandt forleden denne test af LE40C650 - jeg vil tro det i bund og grund er det samme tv. 655 & 675 er nordiske modeller, tilpasset det skandinaviske marked.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 506527.htm
Testen siger 650'eren er endnu bedre end mange plasma tv!
Har kun skimmet testen, men går ud fra at det er dette du henviser til:

"In terms of contrast performance and overall picture depth, the Samsung LE40C650 is one of the best LCD HDTVs we’ve ever reviewed, and indeed is even better than some Plasma displays."

Sikkert et fint tv, men at det generelt er "endnu bedre end mange plasma tv" er nok at strække formuleringen i testen...
Af Akyhne
Jeg deltager ikke i plasma vs de andre- debatten, da jeg ikke har nogen viden om den. Jeg syntes bare det skulle fremhæves, så plasma-tilhængere kunne se LCD godt kan være med.
Af Thor-thor
Akyhne skrev:Jeg deltager ikke i plasma vs de andre- debatten, da jeg ikke har nogen viden om den. Jeg syntes bare det skulle fremhæves, så plasma-tilhængere kunne se LCD godt kan være med.
Er det ikke at deltage? ;)

Ud fra testen er der bare ikke belæg for at sige at den skærm er bedre end andre, udover på et par enkelte punkter.
Af Akyhne
Jeg skrev mit første indlæg for at hjælpe trådstarter med én af de valgte modeller, som jeg har viden om, ikke for at starte en diskussion om teknologier. Men når et tv gør det godt, bør det også fremhæves!
Hvorfor havde jeg mon på fornemmelsen da jeg skrev det, at det ville give debat ::l

I sidste ende er det en smagssag om hvad man kan lide. Det er ikke nødvendigvis det *perfekte* billede som nogle herinde stiler efter!
Af Thor-thor
Akyhne skrev:Jeg skrev mit første indlæg for at hjælpe trådstarter med én af de valgte modeller, som jeg har viden om, ikke for at starte en diskussion om teknologier. Men når et tv gør det godt, bør det også fremhæves!
Hvorfor havde jeg mon på fornemmelsen da jeg skrev det, at det ville give debat ::l

I sidste ende er det en smagssag om hvad man kan lide. Det er ikke nødvendigvis det *perfekte* billede som nogle herinde stiler efter!
Grunde til at jeg reagerer er såmænd bare at du ikke gengiver testens konklusion korrekt.

Testen:
"In terms of contrast performance and overall picture depth, the Samsung LE40C650 is one of the best LCD HDTVs we’ve ever reviewed, and indeed is even better than some Plasma displays"

Dit indlæg:
"Testen siger 650'eren er endnu bedre end mange plasma tv!"