Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MMT
Hey flatpanels.

Står og skal bruge en BluRay afspiller til mit panasonic G20. Men hvilken er bedst til prisen?
Afspilleren må meget gerne være en panasonic, hvis altså de laver nogle ordenlige afspillere?

Der ud over, skal den kunne sættes til mit Logitech Z-5500 5.1 anlæg. Med fx et et optisk kabel.

På forhånd tak :)
Af Kratz
Panasonic laver nogle ganske fine Blu Ray afspillere.
Særligt deres nye modeller BD65 og BD85 lader til at have fået et løft.

Nu kan jeg ikke huske forbindelsesmulighederne for Logitech Z-5500, men du skal gøre op med dig selv om du har brug for 7.1 analoge udgange eller ej. BD85 har hvorimod BD65 ikke har.
Der er dog også andre forbedringer for BD85, blandt andet bedre lyd.
Af Kratz
Så hverken HDMI eller 5.1 analoge indgange?
Lidt uheldigt, da du i givet fald misser muligheden for HD lyd.
Af MMT
Desværre ikke:(

Men jeg vil da stadig kunne få surround lyd, selvom jeg bruger et optisk kabel ikke?
Af Kratz
Jo, du vil stadig kunne få DTS og Dolby Digital.
Med det givne surround sæt ville jeg nok gå efter BD65.

Kozz har en billigt til salg ;)
Af MMT
Okay...Tak fo din hjælp :)
Af amarone
- Jeg stod selv i samme situation.
Efter længe at have været hooked på en LG - og faktisk også en netop på markedet "ankommet" Samsung, endte jeg alligevel med en Panasonic BD85 (til min G20). Jeg synes/syntes blot, at Panasonic er en smule bagud med hensyn til "det medie-mæssige". F. eks foregår internetforbindelsen til den nævnte Panasonic bluray via en "ekstern dongle" (som dog følger med). Så nok ikke det seneste nye for internet-nørder, men kvaliteten i øvrigt fejler bestemt ellers ikke noget
:D
Af jrexa
Jeg har en BD65, som jeg til at begynde med, kørte over et oldgammelt JVC Surround anlæg. Dvs. Lyd ind i Surroundanlægget, via Optisk indgang og billede ind i fjernsynet via HDMI.

Dette gav fin lyd, og super billede.

Jeg har for ca. 8 uger siden opdateret Firmware på BD65'eren, dette gav en mærkbar forbedring i load tider på BD skiver, og også forbedret billedkvalitet.

Kan i øvrigt se, at der er kommet ny Firmware 3/8, så når jeg er hjemme igen om et par dage, så kommer den nye Firmware på.

Hvis jeg skulle købe idag, så ville jeg tage BD-85'eren i stedet for BD65'eren, men det er mest for at få trådløst inkluderet og DLNA support, som jeg "måske" får brug for.

Det er i øvrigt samme firmware til BD45/65/85, det er bare en smule nemmere at opdatere, på 65/85'erne, da disse har netværk, hvor BD45 skal have lavet en speciel Upgrade DVD/CD
Brugeravatar
Af MigSelv
MMT skrev:Desværre ikke:(

Men jeg vil da stadig kunne få surround lyd, selvom jeg bruger et optisk kabel ikke?
Hej
Anbefaling herfra mht. valg af kabel, tilslut med et godt coaxkabel, dette giver langt bedre lyd. Perspektiv og dybde i lyden, bliver løftet væsentligt med coax.