Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der er mange indlæg vedr. EPG og Netværksid problemer og Panasonic.

Som jeg ser det er konklussionerne vedr. Netværksid:
Lav en rigtig reset (- på siden af tv + menu fjernbetjening)
Sluk og tænd for tv.
Sæt land til Danmark.
Efter søgning tilføjes DVB-C under DVB-T.
Derefter laves en ny søgning.
Man kan herefter evt. lave en "rigtig" søgning med sit rigtige netværkside under autosøgning.

Alt dette virker fint, men herefter fungerer EPG Guiden ikke mere.

Er der nogen der har løst problemet.

Det virker ikke ved at sætte land til Sverige - så kan den kun søge på netværkside 0.
Man kan ikke umiddelbart vælge Finland, da den derudover også skal have en region.
Af Tom-H
Jeg har selv lige fået EPG til at virke ved at sætte land til Sverige. Derefter lavede jeg så en fuld søgning på DVB-C efter den var blevet tilføjet.

Hos mig kunne jeg scroole op og ned og vælge mellem de forskellige netværks ID numre, jeg havde faktisk tastet netværk ID nr. ind men den ville have jeg skulle vælge igen på næste side, der kom sådan en oversigt.

Hvad Pana model er det du har ?
Af ljo
Jeg har en Panasonic TX-P42G10E.
Hvis jeg sætter den til Sverige kan jeg ikke få lov til at vælge Netværksid. Den kan kun finde et Standard Netværksid 0, og vil heller ikke tillade at jeg taster den manuelt efterfølgende.
Af Tom-H
ljo skrev:Jeg har en Panasonic TX-P42G10E.
Hvis jeg sætter den til Sverige kan jeg ikke få lov til at vælge Netværksid. Den kan kun finde et Standard Netværksid 0, og vil heller ikke tillade at jeg taster den manuelt efterfølgende.
Virker mystisk, er også G10 jeg har. Husk du kan ikke taste 0 så hvis dit ID nr. starter med 00 nøjes du bare med de sidste 3 cifre.
Af ljo
Ja, det er jeg helt med på.
Hvis jeg har valgt Sverige, giver den slet ikke adgang til indtastning af andre netværksid end 0.
Af ljo
Hvornår fik du din til at virke.
Mine problemer startede fredag, hvor tv havde mistet alle DVB-C kanaler.
Af Tom-H
ljo skrev:Ja, det er jeg helt med på.
Hvis jeg har valgt Sverige, giver den slet ikke adgang til indtastning af andre netværksid end 0.
Mystisk er sikker på der må være noget du gør forkert eller anderledes, men igen svært for mig at vide når ikke jeg sidder hos dig og kan se hvordan det ser ud, det havde været noget nemmere.

Det er YouSee du har ik ?
Senest rettet af Tom-H 03 aug 2010, 22:22, rettet i alt 1 gang.
Af ljo
Ja, lidt mystísk, eller måske ikke.
Lidt søgning på Google viser at der er rigtig mange der har de samme epg problemer med deres Panasonic.
Af ljo
Så fik jeg efter mange eksperimenter løst problemet.
Jeg har Yousee og bor i Hovedstadsområdet.

Jeg gjorde sådan:
Lav en rigtig reset (- på siden af tv + menu fjernbetjening)
Sluk og tænd for tv.
Vælg Danmark for Sprog og Finland til DVB-C.
Vælg en hvilken som helt region.
Lad tv søge igennem.
Den finder ingen DVB-C kanaler i første omgang.
Når den har søgt igennem, skal der laves en ny autosøgning.
Under Autosøgning skal frekvensen indtastes (i mit tilfælde 143), Symbolrate skal IKKE indtastes, lad den stå til automatisk.
Tast Nedværksid (i mit tilfælde 151)

Herefter fandt mit tv alle kanaler og ikke mindst epg-guiden virker igen.
Af Tom-H
Jeg fik at vide hos YouSee forleden at symbol rate bør være 6875. Men hvis det virker for dig med automatisk er det jo ligemeget.

Godt du fik det til at virke
Af ljo
Det er rigtigt at symbol rate er 6875, men hvis man sætter den til 6875 under søgningen finder den ingen kanaler. Jeg har forsøgt.
Af rosser
Så er den gal for mig. Jeg har et Pana V10 og har indtil igår haft stor glæde af EPG. Efter kanalopdateringen igår, har jeg ikke haft held med fremgangsmåden der er beskrevet. Efter at Pana har gennemsøgt kanaler (Finland) så begynder den på at gennemsøge DVB-T og analog. En ny søgning giver aldrig mulighed for at indtaste hverken frekvens eller netværksid. Der bliver andre steder også beskrevet en 'fuld søgning'... Øhh hvordan?
Af fisminister
Jeg sidder og har præcis samme problem som rosser. Har både prøvet dansk, svensk og finsk som sprog men der er intet der virker. Virkede ellers perfekt inden jeg opdaterede!!!
Af Bent
Jeg er indehaver af en Panasonic TXP V10 og mistede også alle kanaler omkring månedskiftet november/december. Brugte en masse tid med at forsøge forskellige lande og den kunne altid finde alle kanaler, men når slukket så forsvandt alle kanaler igen. Nu har jeg forsøgt med dansk som land, hvor jeg brugte fuld søgning og tastede netværksid 151 manuelt ind og nu er alle kanaler tilbage også efter at have været slukket. Nu mangler jeg bare EPG.. ØV. Yousee må have lave noget i forbindelse med opdateringen som Panasonic ikke er kompatibel med?