Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Norlund
Hvis der er nogle af jer der ejer et samsung 6005 har jeg lige et spørgsmål. Hvordan flytter man rundt på de digitale kanaler, altså når man har trykket på channel knappen, står der at man kan flytte rundt på den, jeg kan bare ikke finde knappen på betjeningen der gør dette, og jeg fandt ikke noget konkret svar i manualen..

Overskrift justeret af moderator.
Af Akyhne
Fra manualen:
Sorter (kun analoge kanaler): Sorteringsfunktionen gør
det muligt at ændre programnumrene for de lagrede
kanaler. Dette kan være nødvendigt, efter at du har brugt
auto-lagringsfunktionen.
Du kan altså kun sortere analoge kanaler.
Af Norlund
Vil det så sige at man slet ikke kan sortere de digitale kanaler overhovedet?
Af Akyhne
Som fjernsynet er standard, nej. Hvis du kigger dig omkring i dette forum, er der mange der har stået i samme situation med tidligere modeller. Nogle af dem har Samsung så efterhånden valgt at åbne muligheden for sortering via en opdatering af modellens firmware.

Så med tiden kommer muligheden måske, eller måske er dit tv allerede med muligheden. Jeg chekede kun via online manualen til dit fjernsyn, som i princippet kan være fra en tidlig firmware. Jeg aner ikke om Samsung også opdaterer deres manualer.

Selv købte jeg for nyligt et LE40C675, også uden mulighed for sortering. Efter lidt søgning på nettet fandt jeg en metode til at eksportere kanallisten, rette den på min pc for derefter at importere listen igen.

Jeg har lavet en guide: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17303.
Af sjpoulsen
Godt spørgsmål Nordnund. Jeg har samme problem på mit samsung UE46C7705. Det er da for dumt at det skal være så vanskeligt. Tak for svar Akyhne det må jeg kigge nærmere på en dag jeg får tid. I dag bruger jeg analog af den simple grund at de kunne programeres og det holder jo ikke...
Af Norlund
Tak. Jeg har kontaktet Samsung support. og fik følgende at vide: Man kan godt sortere eller ændre nummerrækkefølgen på ens digitale kanaler.

For at gøre dette skal man gøre følgende:

step 1: Tryk på menu-knappen
step 2: gå ind under fanen der er vist med en "antenne/parabol
step 3: Vælg der efter punktet der hedder rediger kanal nr. og tryk aktiver
step 4: vælg derefter kanaladministration
step 5: vælg derefter den ønskede kanal og tryk på "tools" knappen og vælg rediger kanal nr.
step 6: så skulle den ged vidst være barberet!
Af Akyhne
Så er du en af de heldige der har et fjernsyn der er blevet opdateret med ny firmware, siden manualen blev lavet.
Af Klause
Guiden til programmet virker meget ligetil, dog har jeg på mit ue40c6005 ikke et punkt der hedder satelit under antenne. Derudover fortæller tv'et mig at det ikke kan finde min usb-enhed når jeg prøver at eksportere kanallisten - selvom tv'et sagtens kan læse mine usb-enheder i andre sammenhæng.

Nogen ideer eller alternative metoder??
Af Klause
Jeg har benyttet mig af et program der hedder "ChannelListPCEditor" til at redigere mine kanaler, har dog ikke kunnet blande kanalerne - analog og digital, men for mig gør det intet.

Kan hentes her: http://files.mail.ru/YOXPPY

Proceduren virker næsten som SamyGO, det er i hvert fald meget let.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Norlund skrev:Hvis der er nogle af jer der ejer et samsung 6005 har jeg lige et spørgsmål. Hvordan flytter man rundt på de digitale kanaler, altså når man har trykket på channel knappen, står der at man kan flytte rundt på den, jeg kan bare ikke finde knappen på betjeningen der gør dette, og jeg fandt ikke noget konkret svar i manualen..

Overskrift justeret af moderator.
Hej Norlund

Har du fundet ud af det, GHvis det er DVB-C og T kanalerne du mener sp kan du sagtens sortere dem, I menu

Kanal---->
Rediger Kanal nummer ---> sæt til Aktiver
Kanal administration ---->
Tryk på Tools Vælg Rediger kanal nummer

3Dbenny
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Akyhne skrev:Så er du en af de heldige der har et fjernsyn der er blevet opdateret med ny firmware, siden manualen blev lavet.
Nej Fordi Alle C modeller kan sortere kanalerne, Det var B modellerne der kom en ændring på fra B6 modellerne.

3Dbenny
Af Akyhne
Nej, jeg kan ikke sortere kanalerne for Canal Digital, så det er ikke korrekt.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Akyhne skrev:Nej, jeg kan ikke sortere kanalerne for Canal Digital, så det er ikke korrekt.
SÅ er det jo fordi du bruger DVB-S ikke DVB-C og T. Der er en masse trix her inde på Kanal ændringer på DVB-S

Eller du kan lave en Favorit Kanal liste 4 Stk.

3DBenny