Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Villanyi
Hey alle.
Har længe overvejet at købe et nyt fladskærms tv, og nu vil jeg gerne gøre det til en realitet.
Jeg leder efter et tv der er 46-52''.
Must-have:
Full HD
DVB-C, DVB-T Vil helst ikke have Plasma, men jeg er stadig åben for tilbud.

Mit budget ligger på max. 10000 kr.

Mvh
Af THM
så har sony 46" EX500 og EX700 der er udmærkede og har et efter min mening flot design...
Af Villanyi
Ja, de er flotte.
Men hvordan er billedkvaliteten?
Går fra et 40'', så tænkte måske at det ikke rigtig kunne svare sig kun at gå 6'' op?
Af JA
Første du bør overveje er om det skal være med blank eller mat front.

Generelt, brug pengene på et Canaldigital family med de 12-14 HD kanaler elller lign abonnement. Næsten alle kanaler er idag også i HD. HD på en entrylevel skærm er langt bedre end samme kanal i SD på verdens bedste fladskærm.

Har man en fornuftig skærm, kan det ofte bedre betale sig som sagt at bruge penge på et HD abonnement istedet for en ny skærm.
Af Villanyi
Jeg har skam HD kortet med alle HD kanalerne.
Jeg flytter bare ud, til et meget større sted, så jeg har meget plads til et tv. Og da min bror skulle bruge nyt tv, tænkte jeg at jeg ville give ham mit, og så købe et nyt stort tv til mit nye store rum! ;)
Af Villanyi
Og Blank/Mat er ligegyldig da jeg for det meste har mit værelse helt mørkt, det synes jeg er rart :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor er plasma udelukket? I 10.000 kr. klassen et det Panasonic G20, som giver dig mest billede for pengene og der krydres med indbygget HDD-optager oveni.
Af THM
Villanyi skrev:Ja, de er flotte.
Men hvordan er billedkvaliteten?
Går fra et 40'', så tænkte måske at det ikke rigtig kunne svare sig kun at gå 6'' op?
Det bliver nok dyrere end de 10k at få en rigtig god lcd i 50" :o
billedkvaliteten er udmærket, dog ikke ligeså god som den plasma yakken nævner...
Af Villanyi
Hm.. Det kan jeg godt se, har også stærkt overvejet G20. Men synes bare at den er så tudegrimt, og går rigtig meget op i design, så vil gerne have et flot tv.
Af lennon
Villanyi skrev:Hm.. Det kan jeg godt se, har også stærkt overvejet G20. Men synes bare at den er så tudegrimt, og går rigtig meget op i design, så vil gerne have et flot tv.
Så må du se på Samsungs top plasma PS50 C7705 .
Af trykkertor
Så er Samsung PS50C7705 plasma et godt alternativ.
Flot design, godt billede og stort billede i forhold til pris.
(Og 3D hvis du er til sådan noget).

Læs lidt om 63"-udgaven her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17384

Edit:
Ooops, så lige nu dit budget.
Så skal du enten vente til den falder mere i pris, eller spare op lidt mere.
Men om du ikke vil have G20, så tror jeg Samsung sin er et meget godt alternativ.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2594629/ ... sort=price
Af Villanyi
Godt med nogle alternativer.
Men det er max. 10000 kr. kan ikke hive en krone mere op da resten går til opsparing af bil.
Af Villanyi
Tak Netfors, det tror jeg at jeg vil kigge nærmere på, det er sgu fedt!