Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Akyhne
Jeg havde oprindeligt overvejet et Logitech Z-5500 surroundsæt til mit nye Samsung LCD tv, men jeg er kommet i tvivl på grund af lydkvaliteten.

Budgettet er ikke meget over 3000,-

Men jeg kom så i tanke om mine Mission 763 der har stået og kedet sig, efter mit gamle Philips 32" stod af for 14 dage siden. Desuden har jeg "arvet" Mission bag- og centerhøjttalere fra min far. Så hvorfor ikke investere i en DENON AVR-1611 til 2495,- eller lignende!??!?

Jeg har aldrig ejet en surround receiver/forstærker før, mit gamle Philips 32" havde Dolby Digital indbygget (baghøjttalere fulgte med). Så det var lidt af en overraskelse at se at diverse receivere har HDMI indgange, og knap og nap en enkelt SPDIF indgang.
Jeg kan simpelthen ikke se meningen i at skulle skifte imellem mine enheder via en receiver, når jeg nu har investeret i et fjernsyn med 4 stk. HDMI indgange. Desuden har fjernsynet indbygget satellitreceiver.

Så findes der ikke en surround receiver - eller nærmere forstærker, blot med en volumenkontrol, samt et par knapper til at justere diverse højttalere i 2500 kr. lejet?
Af Akyhne
Jeg brugte forleden noget tid på at studere receivere. Endte i HIFI-klubben og købte, efter at have lånt den med hjem, en Denon AVR-1611.
Af Mikkel Ræv
Står i samme situation som dig, er dog stadig i tvivl om onkyo 508 måske er det bedre valg til den pris. Men tak for in put :)