Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus_A
Gælder jeres artikel om emnet stadig? Den er jo snart et år gammel, så der kunne være sket nye ting? I skriver der er drawbacks med 100/200hz skærme, men jeg forstår ikke hvad det i beskriver er :-/

Jeg ser sport på det.
Hvilket TV er bedst til bevægelse? jeg stod og så på skærme i går og der lignede det at LCD 100 HZ klarede deres test DVD bedre end Plasma skærmene. Er der noget om det, har test dvden været til LCD eller har jeg set forkert?

mvh
Klaus
Af lennon
Klaus_A skrev:Gælder jeres artikel om emnet stadig? Den er jo snart et år gammel, så der kunne være sket nye ting? I skriver der er drawbacks med 100/200hz skærme, men jeg forstår ikke hvad det i beskriver er :-/

Jeg ser sport på det.
Hvilket TV er bedst til bevægelse? jeg stod og så på skærme i går og der lignede det at LCD 100 HZ klarede deres test DVD bedre end Plasma skærmene. Er der noget om det, har test dvden været til LCD eller har jeg set forkert?

mvh
Klaus
Nu er plasma jo ikke bare plasma. Men de bedste plasma vil grundlæggende være bedre til bevægelse/sport end LCD. Af samme grund er der implementeret en mængde forbedrende kredsløb i LCD som isoleret set kan have en gunstig virkning på bevægelse, - men i de fleste tilfælde nogle uheldige bivirkninger .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores indkøbsguide gælder stadig. LCD er af natur ikke ligeså hurtig som plasma, hvilket det nok heller ikke bliver før en 3. teknologi overtager markedet.