Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey all,

Jeg er nu besluttet på at det er min tid til at anskaffe mig sådan en maskine til blu-ray, dvd og lidt gaming! :)

Jeg vil høre om der er nogle steder man skal holde øje med tilbud på disse karle? - priserne er vel mere eller mindre den samme på nettet, i butikkerne samt udlandet?!

En anden ting er: hvor meget plads bruger de forskellige spil/programmer? Kan man downloade spil til denne maskine endnu? - og hvor meget fylder et spil typisk mon?

Jeg får desværre ikke hd-lyd, da jeg ikke har hdmi på min surround-receiver! Det har hele tiden været planen at jeg skulle have en Samsung bd-c6500 blu-ray afspiller det har 5.1 analog-output og som derved kan fodre min receiver med hd-surround. Men jeg må lidt se om jeg kan 'lave' med de surround-formater ps3'en kan give mig via toslink - ellers må jeg invistere i enten afspilleren eller en ny receiver.

Mvh
Malik
malke skrev:...hvor meget plads bruger de forskellige spil/programmer? Kan man downloade spil til denne maskine endnu? - og hvor meget fylder et spil typisk mon?
Størrelsen af spil (fra disk) der installeres på harddisken varierer meget. Nogle fylde 4-6 GB andre blot nogle får hundrede MB og andre "intet".

Mht. downloadning af spil, så mener jeg ikke der (endnu) tilbydes download af spil der normalt kommer på disk - der kan være meget på en BD. Men "små" spil kan hentes, dog har jeg endnu ikke selv gjort det, så jeg ved ikke hvad de fylder - en demo af disk-spil kan dog sagtens fylde nogle GB.

Hvis ikke man bruger pladsen på harddisken til spil, kan den jo også bruges til video, musik og billeder, hvis man skulle være til den slags.
Ven skrev:
malke skrev:...hvor meget plads bruger de forskellige spil/programmer? Kan man downloade spil til denne maskine endnu? - og hvor meget fylder et spil typisk mon?
Størrelsen af spil (fra disk) der installeres på harddisken varierer meget. Nogle fylde 4-6 GB andre blot nogle får hundrede MB og andre "intet".

Mht. downloadning af spil, så mener jeg ikke der (endnu) tilbydes download af spil der normalt kommer på disk - der kan være meget på en BD. Men "små" spil kan hentes, dog har jeg endnu ikke selv gjort det, så jeg ved ikke hvad de fylder - en demo af disk-spil kan dog sagtens fylde nogle GB.

Hvis ikke man bruger pladsen på harddisken til spil, kan den jo også bruges til video, musik og billeder, hvis man skulle være til den slags.
Man kan også sige at prisforskellen på 120-250 gb er så lille at det næsten ville være 'dumt' ikke at tage 250 gb versionen.

Kan man optage TV på ps3'eren?! ;;)
Jep Men så skal du også købe PlayTv - en lille boks fra sony ;)

Men den er lavet til DVB-T, så hvis det ikke er det du modtager, så kan du ikke se så mange kanaler :o

Jeg er helt vild med den, og bruger den rigtigt meget!