Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har haft et B&O billedrørstv så længe jeg kan huske, men måtte indse at den digitale tidsalder er kommet for at blive. Jeg har derfor sat mit elskede tv i kælderen og købt et nyt Samsung Led ultra tyndt TV. Big mistake......
Højtalerne er bedre på min mobiltelefon og alle film ligner noget fra Jullerup Færgeby. Det er så tamt at se på at havde det ikke været for DR HD, der ser super godt ud, havde jeg smidt det ud og hentet mit gamle B&O i kælderen.
Jeg afvikler Led Tv'et i 16:9 og har ikke indstillet på noget endnu, men kan man aktivere et eller andet OldSchool filter så det ser tåleligt ud eller er det bare sådan det ser ud?

Help me Obi Wan Kenobi.... You are my only hope.
Af Steen Bay
Et godt sted at starte ville være at læse testene her på siden af Samsung C6005 og C8705, hvor der er mange gode tip til indstillingen af TV'et, og skulle det ikke hjælpe, så har du jo heldigvis stadig det goe gamle B&O :)
Af Cutter
ok jeg er nok ik' helt med her, men har Samsung "kun" lavet 2 stk led Tv'er?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, men da vi har testet 2 af de nye modeller, så er der en god chance for, at hans kunne have gavn af lignende indstillinger.
Af cezam
Hmmm jeg står i samme situation, og skal udskifte mit trofaste B&o MX7000.

Jeg ser mest dvd og blueray film.

Har kigget lidt de tv som Flatpanels anbefaler og har overvejet Panasonic P37X20 eller måske et LED Tv. Som LED syns jeg at Sony 40EX500 ser lovende ud, men jeg har kun plads til et 37 tommer, så jeg går ud fra at Sony 37EX500 burde kunne bruges istedet.

Hvis jeg kigger rundt på Google, så ser det mest ud til at Sony 37EX500 er et LCD tv. Eller tager jeg fejl der ?

Hvilket tv bør jeg vælge hvis jeg mest går efter et "blødt" billede som på B&o ?
Af Supergris
Netop derfor, der bliver anbefalet plasma. Mere naturligt billede!!!
Sony laver kun LCD...
Det vigtigste, for at få et godt billede, er dog, at modtage kanalerne digitalt. Specielt er det vigtigt på en LCD...
Af Bentoz
men kan man aktivere et eller andet OldSchool filter så det ser tåleligt ud eller er det bare sådan det ser ud?
Jo, det filter du snakker om er nok motion plus som du skal deaktivere. Prøv også at sætte TVet på film profilen.
Af Steen Bay
I 100/200Hz 'Motion Plus' menuen ville jeg nok prøve at sætte 'Judder Reduction' (interpolerede frames) til '0' og eksperimentere med graden af 'Blur Reduction', og 'LED Motion Plus' (som er en scanning/blinking Backlight teknologi) ville jeg nok sætte til 'Normal' (alene bedømt ud fra hvad jeg har læst i diverse tests af Samsungs Edge-LED modeller).
Af cezam
Supergris skrev:Netop derfor, der bliver anbefalet plasma. Mere naturligt billede!!!
Jeg fik købt et Panasonic 42X20 idag. Har kun haft det i få timer, men som gammel B&O bruger er jeg sgu godt tilfreds. Super flot billede til billige penge 8)

Kan man opdatere sådan et TVs firmware. Syns ikke jeg kan finde noget på Panasonics hjemmeside
Af JA
LCD TV er kræsen for indstilling - slå al billedeforbedring fra, det er udgangspunktet på alle fladskærme. Normal menu - Farve på 50% ( neutral position ), skarphed på minimum, farve temp på normal.