Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ehlers
Hej

Jeg er på udkig efter et godt TV til 5000 - 6000 kr. og har læst anmeldelsen af Philips L5606 herinde.

TV'et vil blive brugt til ca 50/50 tv og film. Efter et hurtigt kig rundt fandt jeg disse 3 TV som ligger i den rigtige pris klasse og derudover minder ret meget om hinanden. Jeg ville derfor høre om nogle med lidt mere erfaring end mig hurtigt kan sige hvilken af disse der vil være mest fornuftig at købe, eller måske har et helt andet bud.

De 3 jeg har fundet er som følger:

Sony: KDL40EX600AEP
Philips: 40PFL5605H
Sharp: LC40LE600S

Og jeg har fundet dem her:
http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-rad ... CD+m%2FLED

På forhånd tak.
Af Ehlers
Oki takker vil jeg lige overveje, havde slet ikke tænkt på plasma TV. Er der ingen problemer længere hvad angår TV-out fra computer til TV når det er et plasma, har før set det hvor det nærmest var umuligt at læse hvad sangene fx hed i winamp ?
Af Ehlers
Skal det forståes sådan at når i har anmeldt det Philips TV (og kan forstå den kommer til at erstatte det philips tv der allerede er på jeres liste), så er det fordi i anbefaler den frem for de 2 andre jeg nævnte i indlægget ?
Af THM
Ehlers skrev:Oki takker vil jeg lige overveje, havde slet ikke tænkt på plasma TV. Er der ingen problemer længere hvad angår TV-out fra computer til TV når det er et plasma, har før set det hvor det nærmest var umuligt at læse hvad sangene fx hed i winamp ?
det tror jeg ikke du skal være nærvøs for. på mit står computer fuldstændig skarpt :)
Af reaper24
hvad med burn billeder? er det overstået for plasmaen?
Af THM
panasonic har fået rimelig godt styr på retention og burn in. så det burde ikke være noget problem, men man skal selvfølgelig ikke lade et logo stå i mange timer i træk, selvom det nok ikke ville sætte sig permanent....
Af reaper24
hvis du skal game xbox/ps3 vil jeg foretrække led,lcd.
ang disse burn billeder.

har set dem på en skærm efter en xbox ser ret dumt ud med en health bar i hjørnet hehe
Af Nick_S
Jeg har plasma skærm og spiller enormt meget konsol spil.

Jeg har Pioneer og ser aldrig skyggen af hverken retention eller fastbrænding. Panasonic er mere eller mindre ligeså gode som Pioneer på dette punkt.

Faktisk ville jeg til hver en tid anbefale en plasma skærm hvis man spiller. Specielt G20 da den samtidig har enormt lavt inputlag.