Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Laptopfreak
Jeg har endelig fundet ud af at søge efter digitale kanaler, og den finder også alle pånær TV2!

Dvs. når jeg søger på DTV så figurere den ikke, men det gør den så under TV

Modellen jeg har, er et LG SL8500, og når jeg søger kan jeg vælge:

Antenne - Kabel
Da jeg er på kabel vælger jeg så kabel

Så kan jeg vølge:
Standard - fuld - bruger

Jeg vælger fuld, og den finder sit load af kanaler, og mange jeg slet ikke kan tage. Efter endt søgning skal jeg så selv sorterer dem da jeg fravælger auto sortering.

Alt er fint, men jeg mangler som sagt TV2 som jeg så skal finde under TV og ikke DTV. Dvs. jeg ikke kan importere TV2 over fra TV til DTV.!!

Hvad gør jeg
Af igel
Hej Laptopfreak

Dette kan måske hjælpe dig, hvis du modtager TV fra YouSee:

Dit signal er sikkert ikke så stærkt, så TV2 kommer med under den almindelige kanalsøgning, men prøv at gå ind i Menu/Konfig/Manuel indstilling. Derefter taster du frekvens nr. 370000 og trykker 'enter' på opdater, så kommer alle de kanaler, som har dette frekvensnr. og måske også TV2, hvis du er heldig. Denne metode sletter ikke alle andre indstillinger på TV'et men lægger sig bagest i "køen" på alle de andre kanaler.

Frekvens 370000 indeholder TV2 østj, TV2 nabo og østjylland lokal. Hvis du bor i en anden del af landet er frekvensnumeret måske et andet, og så bliver du nok nødt til at kontakte YouSee for at få det oplyst, da de desværre kun oplyser frekvensnumrene på de analoge kanaler og kun kanalnumrene på de digitale kanaler. Dem har jeg ikke selv kunnet finde ud af at bruge på vores LG fjernsyn.

Håber dette kan hjælpe dig.

Mvh
Igel
Af Laptopfreak
jeg modtager ikke fra omtalte, men fra antenneforening