Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i øjeblikket en 17 tommers Acer AL 1721 fladskærm.

Har tænkt på at skifte den ud til enten BF 930 wller 193P+. Var i fredags hos MultimediaWorld på Frederiksberg og kiggede på begge skærme. Synes 193P+ var et bedre køb også med hensyn til udseende og finishen.

Min nye skærm skal fortrinsvis bruges til kontorting og redigering af min hjemmeside, og ganske lidt til spil.

Hvad anbefaler de kloge hoveder her på flatpanels.dk?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er nogle fundamentale forskelle på de to skærme, som skal findes i den paneltype der sidder skærmene.

I 193P+ sidder der et PVA panel som er kendetegnet ved store betragtningsvinkler og høj kontrast. 930BF er baseret på et billigere TN panel der ikke kan fremvise helt så mange farver og har noget dårligere betragtningsvinkler. Som du nok kan se af prisen så er 193P+ baseret på en dyrere teknologi. En prisforskel på 7-800 kr. lyder måske af meget men jeg kan lige ridse op hvad du får for pengene:

- Slimline design med lidt højere ergonomi: Pivot + et ekstra hængsel
- Højere betragtningsvinkler i både den horizontale og ikke mindst vertikale retning
- Højere kontrastforhold: skærmen kan producere en mørkere sort.
- Bedre farvegengivelse: PVA teknologien er TN teknologien overlegen på dette punkt. Læs mere her

Du kan finde en test af 193P+ her på siden, det kan måske give dig en ide. 930BF svarer nogenlunde til den 913B der ligeledes er testet herinde.

Edit: Jeg tog mig den frihed at rette din overskrift, så den følger de guidelines vi har sat op for dette forum. Du kan læse dem i opslaget øverst i "Computermonitors" afdelingen.
Af sam05
Mange tak yakken for dit fyldestgørende svar.

Så det bliver en 193P+ jeg køber.