03 jul 2010, 11:06

Jeg er nu blevet ejer af et sådan tv her, ikke den ringeste studentergave i verden   

Jeg har dog et par spørgsmål;
1) Har læst noget om en Break-In DVD, er det noget jeg skal have anskaffet mig, og kørt som det første på tv'et? Muligvis noget for at sikre mig mod retention/burn-in eller lignende?
2) Er kalibrering nogenlunde nemt for en total nybegynder, eller skal jeg nøjes med den medfølgende THX-profil?
3) (kan jeg muligvis finde svaret på et andet sted, men tager den lige her). Er skærmen meget glossy, altså gengiver den sollys og reflektioner meget, så jeg skal mørkelægge stuen for at se TV ordenligt. (Flytter i den nye lejlighed til 1. august, så ved ikke hvordan det ser ud med sollyset endnu).
Håber i tager imod mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
Den fortabte plasmaskærms ejer.

Jeg har dog et par spørgsmål;
1) Har læst noget om en Break-In DVD, er det noget jeg skal have anskaffet mig, og kørt som det første på tv'et? Muligvis noget for at sikre mig mod retention/burn-in eller lignende?
2) Er kalibrering nogenlunde nemt for en total nybegynder, eller skal jeg nøjes med den medfølgende THX-profil?
3) (kan jeg muligvis finde svaret på et andet sted, men tager den lige her). Er skærmen meget glossy, altså gengiver den sollys og reflektioner meget, så jeg skal mørkelægge stuen for at se TV ordenligt. (Flytter i den nye lejlighed til 1. august, så ved ikke hvordan det ser ud med sollyset endnu).
Håber i tager imod mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
Den fortabte plasmaskærms ejer.

Undrer mig bare over at der ikke står noget om at stille på gamma i Rasmus's anmeldelse
 Undrer mig bare over at der ikke står noget om at stille på gamma i Rasmus's anmeldelse  Jeg har også en meget lys stue, kan være det er derfor jeg synes den oprindelige indstilling af gamma fungere bedst... Netop shadow detail syntes jeg blev forringet en smule(mørkt for mørkt) og farverne for mættede, men mine øjne kan jo sagtens tage fejl
 Jeg har også en meget lys stue, kan være det er derfor jeg synes den oprindelige indstilling af gamma fungere bedst... Netop shadow detail syntes jeg blev forringet en smule(mørkt for mørkt) og farverne for mættede, men mine øjne kan jo sagtens tage fejl  Tak for svar
  Tak for svar