Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Hejsa.

Min ven ønsker at sælge sit 40" Samsung M86 full hd tv inkl vægbeslag, tv'et er 2 år gammelt.

Hvor meget vil sådan et tv kunne indbringe ?
Jeg sagde at han ikke skulle sælge det til under 3000 kr, men kan ikke komme med et mere nøjagtigt bud.

Hvad mener i ?

På forhånd tak.
Af BrianH
Jeg kan ikke vurdere markedsprisen (dvs det højstbydende vil give) men personligt ville jeg ikke give ret meget over 2000,- for en gammel fladskærm.

Det kan dog godt være 3000,.- er mere rimeligt, men det kommer an på om der er købere. Man får jo en helt ny 42" plasma for ca. 4000,-
Brugeravatar
Af A 666
Du har helt sikkert en god pointe med at man kan få 40"+ med dvb-c osv..
Tænker bare at det er samsungs forhenværende top model, så 2k var i underkanten(hvilket også er det han har tænkt sig at sælge til)
Af noxity
Teknologien udvikler sig meget hurtigt på dette felt.

Siden M86, er det kommet A, B og C serierne. Den er altså ca. 4 generationer gammel.

Dengang var 0,1 cd/m^2 super, nu er vi nede på det halve eller slet ingenting i black-level.

Selvom det helt sikkert er ganske udemærket tv, så mangler det bare nogle af de basale ting, som gør tv i dag til en mere gennemført oplevelse. Her er dvb-c/t tuneren en vigtig ting.

Derudover har du ingen reklamationsret hvis det nu skulle gå galt. Derfor ville jeg ikke selv give mere end ca. 2000kr.
Af Supergris
Jeg mener også prisen skal ligge mellem 2000 - 2500 kr., og så skal han endda være heldig at finde en køber, der ikke ved så meget om det, eller én der vil bruge den som computer - monitor!
Ved 3000 kr., mener jeg han tager lidt røven på en evt. ikke særlig teknisk vidende person...
Af Martin Sjøstrand
Hold da fast, falder skærme virkeligt så hurtigt i pris?

Jeg købte min 40" M86 for lidt over 2 år siden, og mener jeg gav omkring 12.000

Jeg er da lykkelig for at Fonas forsikringsselskab takserer højere så... min gik i stykker for et par uger siden, og de dækker 7.000 :)
Af noxity
Martin Sjøstrand skrev:Hold da fast, falder skærme virkeligt så hurtigt i pris?

Jeg købte min 40" M86 for lidt over 2 år siden, og mener jeg gav omkring 12.000

Jeg er da lykkelig for at Fonas forsikringsselskab takserer højere så... min gik i stykker for et par uger siden, og de dækker 7.000 :)
Du har også været "heldig" i den forstand at du skal have et tilsvarende TV. Dvs. du kan slå på at det skal være Samsung osv. Derudover så er de nye serier "lige" udkommet. Hvis dit TV nu var gået i stykker i februar/marts, før den nye serie kom nu, så ville du helt sikkert have fået mindre, da de nye modeller starter i en højere pris, end hvad de gamle var faldet til i løbet af deres leveår.

Derudover så trækker det jo heller ikke ned i din pris at TVet ikke længere har en reklamationsret, som det gør ved et salg :)
Af Martin Sjøstrand
Du har også været "heldig" i den forstand at du skal have et tilsvarende TV. Dvs. du kan slå på at det skal være Samsung osv.
Se det troede jeg også. Jeg lurede på Fonas hjemmeside, og kunne se, at skulle jeg have et "tilsvarende" Samsung, skulle jeg op i 8.000, men det gik ud fra en Sony model. Nu vil jeg så ikke brokke mig over det, da jeg er fint tilfreds med 7.000, men mente faktisk også man skulle have fra samme producent
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Visse firmaer tilbyder, at du kan få en tilsvarende model på alle mulige måder. Dvs. samme farve, mærke osv. så du ikke stilles ringere bagefter (eks. Elgiganten). Det kunne være, at dit TV passede til vægfarven og at alt andet var fra Samsung. Dette er dog ikke en selvfølge, og Fona kan sagtens have en "slappere" politik.