Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Har kigget forskellige steder, men skal bare være sikker:

1. Er Panasonic s20e udstyret med Neo PDP på det danske marked eller KUN på det engelske.?

2. S20e har "True Cinema".Hvad betyder det?

3. Et G20 koster 1600 kr. mere end S20 og begge er full HD.

Giv en god begrundelse for at G20 er merprisen værd?

På forhånd tak.
Af red_martians
S20 er jeg ret sikker på har neo-pdp. S-modellerne har lidt tradition for at være sidste års model i en moderne kasse. Således var S10 reelt en PZ80, og S20 skulle vist reelt være en G10. G10 har neopdp, men jo ikke de nye infinity-black-panel fra G20 og op efter.

Panelet mangler bl.a. det yderste beskyttende glas som er på G10/S20. Det gør at der er noget færre reflektioner, og at der ikke opstår dobbelt billeder i vinkler. Til gengæld skal jeg hilse og sige, at det yderste glas beskytter ret godt. Jeg har mishandlet de gamle paneler temmelig grundigt og de er på det nærmeste umulige at smadre. Tabte engang en PX80 fra 3meters højde, og den kørte fint bagefter som demoskærm i flere måneder. en gammel PX70 ville være forstøvet på vej ned af hylden, og det ville en G20'er nok også. Det skal dog siges at det yderste beskyttende glas er især mod pludselig stød, som f.eks. flyvende wii-controlere. Personligt ville ejg tage en G20'er. At de har fjernet glasset giver bedre billede.
Af PeterD
[b]Tak for din besked Red_Martians.[/b]

Jeg er ny på forummet og jeg er glad for at få råd af en ekspert på området.

Grunden til jeg er i tvivl er at på en engelsk testside www.hdtv.org skriver de at det KUN er de engelske Pana modeller som har Neopdp, og altså ikke de danske.

Kan du prøvet at beskrive hvad Infinity Black Panelet så specielt, sammenlignet med X20/S20?

Betyder det at der er 2 lag glas på x20?

Kan du prøve at forklare hvad "dobbeltbilleder i vinkler" betyder?

Så merprisen på 1600 kr fra S20 til G20 på komplett.dk kan altså godt forsvares?
Jeg syntes ikke jeg kan se nogen forskel da begge er Full-HD og har samme opløsning.

Har flatpanels.dk lavet en test af Pana S20e, da den åbenbart er bedre end x20 som er årets "budget-tv" fra Pana?

Med Venlig hilsen

Peter
Af red_martians
Hej
Det kan meget vel være sandt, panasonics hjemmeside siger ihvertfald at der ikke er neopdp. Neopdp er desuden en egenskab der vist nok kan øge lysstyrken. På sidste års modeller var det sjældent netop neopdp som var det der afgjorde sagen, men ofte den at der var blæsere i G10 men ikke i S10. Udfra specifikationerne ligner det dog en G10 ret meget, hvilket jo var en skærm med neopdp.

Reflektionen er lidt svær at beskrive, men det virker lidt som når man tænder en lighter foran et termoglas. Så kan man jo se flammen flere gange i glasset.

G20 har færre reflektioner
G20 har langt flere farveindstillinger
G20 har THX-profilen der gør at du som udgangspunkt har et ok billede
G20 har netværksfunktioner og DLNA
G20 har mulighed for at optage TV på USB-harddisk
G20 er grundlæggende mere tilfælles med panasonics topmodel VT20 end end med S20 der minder mere om sidste års modeller.
Af trykkertor
Og G20 får MEGET gode karakterer på diverse tests, og løber tit afsted som testvinder.
Jeg ville bestemt lagt 1.600,- ekstra i tv og sikret mig at have et supergodt apparat som G20 ser ud til at score som.