Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har for nyligt købt et Samsung 3D tv, en Yamaha forstærker (RX-V367) og en PS3.

Har lige et par spørgsmål jeg gerne vil have svar på! :)

Det første er at jeg i farten glemte at se efter hvilke HDMI-kabler jeg fik købt, så sidder nu med nogle 1.3 kabler og er usikker på om det er nok til 3D eller det skal være 1.4 ?

Det andet er om 3D ikke burde virke selvom min PS3 er sat til min forstærker med HDMI og forstærkeren er sat til mit TV også med HDMI?
Forstærkeren skulle jo understøtte 3D såvidt jeg har set i hvert fald..?!

Ellers hvordan skal det sættes op for at få 3D med fra PS3'en, og er det nødvendigt at købe nogle HDMI 1.4 kabler?

//Daniel
Af mundt
Hey.

Jeg har sat min ps3 til min denon 1911 via hdmi og derfra op til tv'et via endnu et hdmi. Det spiller max og mine kabler er de "billige" fra hifiklubben.. Mener 1,5 meter kostede 189,-

Mundt
Af selliah
Hej,
Jeg var lidt i samme dilemma men jeg fik af vide af hifiklubben at der ingen kabler var nu som var certificeret "1.4" og at det 1,4 stikket er det samme som 1,3 bare opdateret så et normalt 1,3 kabel vil stadig virke, men ude i fremtiden snakkede han om 1,4 kabler når man ville integrer ethernet i kablerne :)
Af Orion
tak for svarende! :) så vil jeg ikke spekulrer på at køne nye kabler lige foreløbigt!

en anden ting er at min PS3 ikke kan finde et 3D tv i dens skærmindstillinger..? er det fordi den kører igennem forstærkeren? (synes bare det burde virke når forstørkeren nu også er 3D kompatibel!?
Af selliah
Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på det.
Men har din forstærker en funktion til at slå 3D til da 3D jo er et andet signal end det normale så vil tro det skal slås til på den ligesom det skal slås til på dit tv :)