Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lomholt
Er der nogen der har info om hvornår de nye Sony 3D tv kommer på markedet?

Som så mange andre, så går jeg og tripper lidt for at vurdere om det skal være en år 2010 Samsung, Sony eller Panasonic 3D fladskærm som skal ind i stuen O_O
Af lennon
Tror roligt du kan regne med at Panasonic er i en liga for sig selv mht 3D . Jeg er mere spændt på hvad Sony HX900 kan mht 2D . .
Brugeravatar
Af tvixen
Jeg ville holde mig fra Sony, da vi PS3 ejere lige har fået den største svinestreg fra Sony ever. Copy protect på alle kopierede film...ja tag den !:(

Ved ikke med Jer andre, men jeg ville sætte mine penge i Samsung.
Af Tom-H
Ville nok vælge Panasonic hvis det skal være med 3D.
Brugeravatar
Af Weissbier
Tom-H skrev:Ville nok vælge Panasonic hvis det skal være med 3D.
Du har måske set et Sony 3D i aktion?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HX800 skulle lande her i starten af juli hos forhandlerne.

HX800 kan i øvrigt opleves rundt omkring i visse Sony Centre nu. Der er vist også nogle få af dem der har LX900 stående.
Brugeravatar
Af Weissbier
Rasmus Larsen skrev:HX800 skulle lande her i starten af juli hos forhandlerne.

HX800 kan i øvrigt opleves rundt omkring i visse Sony Centre nu. Der er vist også nogle få af dem der har LX900 stående.
Interessant. Du må få anmeldt LX900 i en fart! :p Nej-nej, du har ikke andre ting at lave lige nu, og sommerferie er stærkt overvurderet. ;)
Af Gaco
Who cares about HX800 og LX900, det er HX900 vi vil se som billede entusiaster jo :)
HX900 er jo som det eneste bagbelyste LED-LCD et helt andet bæst jo...

Jeg har set Samsung, LG, Panasonic og Sony 3D. Panasonic har det mest rolige 3D billede, men ret dårlige briller, næsten ligeså dårlige som Samsung. Det tæller altså også i min bog. Samsung er fx. helt umulige at have på udenpå alm. briller. LG eller Sony har de bedste briller for mig. Måske vile jeg kunne acceptere Panasonics briller hvis så plasma ikke har tendens til at summe generelt. Jeg har nul-tolerence overfor summen fra mit hjemme-elektroniske udstyr.

LG LX950N fik ikke en prangende 3D test her på siden. Derfor har jeg efterhånden sat min lid til Sony HX900. Sony's 3D er muligvis ikke meget bedre end LG's - men i det mindste vil man få en skærm med færre reflektioner og højst sandsynligt ingen banding (men nu må vi se) og Sonys 3D briller lader til at slippe lidt mere lys igennem end brillerne fra de andre producenter (LG, Samsung og Pana virker som solbriller, Sonys mere som nogle lyse skibriller).
Af selliah
Gaco nu ved jeg selvfølgelig ikke med dig.
Men for mig spiller økonomien nu også en hvis rolle på det punkt så jeg har sat min lid til LG også synes jeg også bare det er det tv som ser bedst ud :) Men af sony glæder jeg mig til at se LX900, alle siger at HX900 skulle være så smart fordi den har fuldt led, men tror meget muligt sony kan overraske med LX900 som er deres top model :)
Af Gaco
selliah så tror jeg du bliver slemt skuffet. LX900 tilhører Sonys Signature serie som er den mest dyre og ekslusive (sammenlign med Samsungs C8000 serie), men det ekstra du betaler går ikke til billede. HX900 tilhører Cinematic serien hvor billedet er i højsædet, og derfor er det også bagbelyst med local dimming. Hvis du tænker økonomisk er LX900 også det dyreste. Du betaler for design og for den indbyggede 3D. Men at det er kantbelyst lægger en meget stor dæmper på hvad det kan opnå ift. bagbelyst (medmindre det er et UV2A panel).

Min udtalelse var lidt en dum-smart provokation, for selvfølgelig skal billedet nok blive godt på LX900 og sikkert godt nok til at ende på anbefalingslisten. Faktisk regner jeg med at det bliver det bedste edgelit LED billede på markedet (UV2A paneler undtaget). Men HX900 er nu det som billed entusiasten er interesseret i ;)
Af Gaco
(PS: Hvis du tænker LG LE850N så ja, det lader til at give et rigtigt godt billede til prisen for den kræsne bruger (ligesom Sharps LE820), men hvis du går efter 3D også og tager LX950N ligger denne så tæt på HX900 prismæssigt og jeg ikke ville tilægge prisforskellen stor betydning).
Af Tom-H
Weissbier skrev:
Tom-H skrev:Ville nok vælge Panasonic hvis det skal være med 3D.
Du har måske set et Sony 3D i aktion?
nej har jeg dog ikke sorry, havde blot læst testen herfra flatpanels om 3D på Pana som blev rost.

Hvorvidt Sony's er bedre skal jeg ikke kunne sige :)
Brugeravatar
Af Weissbier
Gaco skrev:selliah så tror jeg du bliver slemt skuffet. LX900 tilhører Sonys Signature serie som er den mest dyre og ekslusive (sammenlign med Samsungs C8000 serie), men det ekstra du betaler går ikke til billede. HX900 tilhører Cinematic serien hvor billedet er i højsædet, og derfor er det også bagbelyst med local dimming. Hvis du tænker økonomisk er LX900 også det dyreste. Du betaler for design og for den indbyggede 3D. Men at det er kantbelyst lægger en meget stor dæmper på hvad det kan opnå ift. bagbelyst (medmindre det er et UV2A panel).

Min udtalelse var lidt en dum-smart provokation, for selvfølgelig skal billedet nok blive godt på LX900 og sikkert godt nok til at ende på anbefalingslisten. Faktisk regner jeg med at det bliver det bedste edgelit LED billede på markedet (UV2A paneler undtaget). Men HX900 er nu det som billed entusiasten er interesseret i ;)
Jeg tror bestemt ikke, at man skal undervurdere LX900. De hidtidige eksempler på bagbelyst LED og local dimming har i bedste fald været en blandet fornøjelse - i hvert fald ifølge anmeldelser her på sitet.
Af Gaco
Weissbier skrev:
Gaco skrev:selliah så tror jeg du bliver slemt skuffet. LX900 tilhører Sonys Signature serie som er den mest dyre og ekslusive (sammenlign med Samsungs C8000 serie), men det ekstra du betaler går ikke til billede. HX900 tilhører Cinematic serien hvor billedet er i højsædet, og derfor er det også bagbelyst med local dimming. Hvis du tænker økonomisk er LX900 også det dyreste. Du betaler for design og for den indbyggede 3D. Men at det er kantbelyst lægger en meget stor dæmper på hvad det kan opnå ift. bagbelyst (medmindre det er et UV2A panel).

Jeg tror bestemt ikke, at man skal undervurdere LX900. De hidtidige eksempler på bagbelyst LED og local dimming har i bedste fald været en blandet fornøjelse - i hvert fald ifølge anmeldelser her på sitet.
Det synes jeg ikke passer. Hverken Samsung C6005 eller C8705 fik en topanbefaling med på vejen, i modsætning til LG LE850N og Sharps LE820 (m. UV2A panel som jeg nævner som undtagelsen), og det er ikke svært at se hvorfor. De fleste billed entusiaster ville være enige om at Halos vil være en lille pris at betale for homogen baggrundbelysning (kæmpe problem på Samsung skærme IMO), langt dybere sortniveauer, bedre kontrast (og så er Samsungs global dimming lige til at blive skør af). Billed entusiaster foretrækker stort backlit LED m. local dimming eller plasma over edge-LED; dette er konsensus ved AVS Forum, AV Forum osv., der er slet ikke noget at tage fejl af.