Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TWM
Hej, ville høre andre herinde med store fladskærme, om i har problemer med at de er for store?
Personligt har jeg endnu ikke oplevet et for stort tv.

Pt har jeg et 42" som er en smule for lille til at jeg syntes at man får alle detaljer med.

Jeg sidder fra ca 3.5 m og ser 75% af tiden full hd.

Jeg har så besluttet mig for at købe en 55".

Men frygter lidt om den kan blive for stor.
Ville en 46" være mere passende? Syntes bare ikke der er meget forskel i butikkerne fra 42 til 46.

Nogen med gode erfaringer ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
42" er hvert fald alt for småt på 3.5 meter efter min mening. Specielt hvis man anvender en spilkonsol. Teksten i f.eks. Red Dead Redemption eller GTA4 er tæt på ulæselig fra den afstand på en 42" skærm.
Af Senic
Sidder med et 50" 2,50 m fra - bestemt ikke for stort. Det så stort ud den første dag - men man vender sig meget hurtigt til størrelsen.
Af BrianH
Jeg sidder 4 meter fra en 32" :)
Af ajhals
TWM skrev:Hej, ville høre andre herinde med store fladskærme, om i har problemer med at de er for store?
Personligt har jeg endnu ikke oplevet et for stort tv.

Pt har jeg et 42" som er en smule for lille til at jeg syntes at man får alle detaljer med.

Jeg sidder fra ca 3.5 m og ser 75% af tiden full hd.

Jeg har så besluttet mig for at købe en 55".

Men frygter lidt om den kan blive for stor.
Ville en 46" være mere passende? Syntes bare ikke der er meget forskel i butikkerne fra 42 til 46.

Nogen med gode erfaringer ?
Jeg sidder i ca. samme afstand som dig. Jeg har lige bestilt 50" plasma, men hvis jeg skulle have haft LCD, var det HELT sikkert også blevet 55". Jeg er sikker på, at du vil fortryde, at du ikke bestilte et 55", hvis du vælger 46".
Af TWM
Tak for det, så er der jo ingen tvivl tilbage.

Og en 55" lg ld650n, er bestilt og kommer forhåbentlig op imorgen.

Det Bliver fedt. :)
Af trykkertor
Nemlig.
Vi sidder 3.8 meter fra og skal have 63" plasma til efteråret.
(Har nu 42")

Og når der virkelig skal ses film, ruller vi ned 92" lerret, (og vi sidder stadig kun 3.8m fra).

Bigger is better....