Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beavis
Hej,
jeg har ingen erfaringer med fladskærme, men skal gerne have indkøbt en sådan til vm :-)

Jeg har fundet frem til en Samsung UE40C5105 eller Samsung UE40C6005.

Prismæssigt er 5105 mest attraktiv, men jeg er lidt bekymret for at købe en 50 hz.

Derfor, er der nogle, som ejer en C5105-skærm og som vil fortælle om deres erfaringer med den? Jeg kan nemlig ikke finde nogle anmeldelser. Det er primært de 50 hz, som bekymrer mig.

På forhånd tak...
Af ajhals
Umiddelbart tror jeg, at de sidste 1500.- er godt givet ud. Jeg har ikke den store erfaring med LCD skærme, men hvad jeg har læst er, at den største forskel på antal Hz er fra 50 til 100Hz, og at det derefter ikke giver den store forskel.
Jeg ved bare med mig selv, at jeg ville blive træt af at se på, at nogen har bundet en lang hale på den bold de sparker rundt med til VM....:D!
Af Beavis
ajhals skrev:Umiddelbart tror jeg, at de sidste 1500.- er godt givet ud. Jeg har ikke den store erfaring med LCD skærme, men hvad jeg har læst er, at den største forskel på antal Hz er fra 50 til 100Hz, og at det derefter ikke giver den store forskel.
Jeg ved bare med mig selv, at jeg ville blive træt af at se på, at nogen har bundet en lang hale på den bold de sparker rundt med til VM....:D!
Ja, det er jo det jeg frygter, at der sker med 50 hz - dog har min arbejdsplads en gammel Panasonic lcd-skærm fra 2004 (må være 50 hz),som jeg nogle gange set fodbold på - der synes jeg ikke, at bolden har hale efter sig, eller også har jeg bare ikke lagt mærke til det.
Af mhass
Hej Beavis,

Endte du så med at købe Samsung model 5105? Er selv interesseret i den, og kunne være cool at høre hvad du syntes om den