Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mrs.LG
Hej

Uha - det irriterer mig at spørger mændende til råds - men nu gider jeg altså ikke rode med det mere :)

Jeg har kørt alle kanalerne ind, med en fuldstændig søgning, og jeg kan godt flytte om på kanalerne. problemet er at langt de fleste kanaler er lagt i gruppen "Kabel DTV" og nogle andre er i gruppen "Kabel TV".

Hvordan får jeg lagt dem i samme gruppe, så man ikke skal skifte fra Kabel DTV til Kabel TV når jeg skifter kanal?
Altså DR1 er i gruppen Kabel DTV den vil jeg have på kanal 1. TV2 er i gruppen Kabel TV den vil jeg have på kanal 2 - hvordan gør man det?

sommerhilsner
Fra en meget tilfreds LG 42LE850N ejer
Af mhca
Det er ikke muligt på mit Sony TV at blande analoge og digitale kanaler. Der må man lave en seperat kanal-rækkefølge for henholdsvis analog og digital.

Jeg antager at DTV angiver digitale kanaler, mens TV blot er analoge kanaler.

Mvh. Martin
Af Mrs.LG
Men hvorfor er der nogle kanaler, der modtages analogt, TV2 og en hel del andre. dem burde jeg jeg da modtage digitalt med min Yousee mellempakke - eller hvad?

Mvh. Line
Af Bryann
Hvis du har Yousee modtager du samtlige kanaler i digital kvalitet.

TV2 er derfor også at finde i din DTV gruppe - Kanalen hedder TV2 L i oversigten.

Har selv LE850 og samtlige af mine Yousee kanaler ligger i DTV gruppen
Af Sylvest
Jeg har også et LG 42LE850N og det er ikke muligt at blande DTV med analog etc. i sorteringen.

Derimod har jeg et lidt andet problem. Jeg har ca. 150 Stofa kanaler hvoraf de 90 er kodede eller dubletter, jeg har derfor rykket alle 60 som jeg kan/vil se frem i køen så Dr = 1 i stedet for nr. 45 etc. så det er lidt nemmere at kanalsurfe. Men desværre så glemmer mit tv sorteringen hver gang strømmen har været afbrudt i mere end 36 timer (dvs. slukket på stikkontakten). Det er knaldhamrende irriterende! Især fordi jeg ret ofte er bortrejst og slukker derfor strømmen mens jeg er væk.

Har I andre oplevet det samme?
Af Bryann
Sylvest skrev:Jeg har også et LG 42LE850N og det er ikke muligt at blande DTV med analog etc. i sorteringen.

Derimod har jeg et lidt andet problem. Jeg har ca. 150 Stofa kanaler hvoraf de 90 er kodede eller dubletter, jeg har derfor rykket alle 60 som jeg kan/vil se frem i køen så Dr = 1 i stedet for nr. 45 etc. så det er lidt nemmere at kanalsurfe. Men desværre så glemmer mit tv sorteringen hver gang strømmen har været afbrudt i mere end 36 timer (dvs. slukket på stikkontakten). Det er knaldhamrende irriterende! Især fordi jeg ret ofte er bortrejst og slukker derfor strømmen mens jeg er væk.

Har I andre oplevet det samme?
Prøv at slå "automatisk opdatering af kanalplacering" fra når du foretager en ny kanalsøgning - Mine kanaler har ligget fast lige siden.
Af Mrs.LG
Tusind tak for hjælpen. Jeg fandt TV2 som TV2 m. Nu mangler jeg stadig et par stykker, men skal nok tjekke det lidt grundigere inden jeg spørger om hjælp næste gang!

Det lyder da irriterende hvis man skal igennem hele proceduren med at lægge kanaler ind igen, hvis der er slukket for kontakten i 36 timer. Håber at Brynns forslag hjælper.

Har i jeres LE850N hængende på væggen. Ser det godt ud - hvor tæt kommer det på væggen? Er det et problem med de bagudvendte stik?

Tak igen

Mvh. Line
Af Bryann
Mrs.LG skrev:Tusind tak for hjælpen. Jeg fandt TV2 som TV2 m. Nu mangler jeg stadig et par stykker, men skal nok tjekke det lidt grundigere inden jeg spørger om hjælp næste gang!

Det lyder da irriterende hvis man skal igennem hele proceduren med at lægge kanaler ind igen, hvis der er slukket for kontakten i 36 timer. Håber at Brynns forslag hjælper.

Har i jeres LE850N hængende på væggen. Ser det godt ud - hvor tæt kommer det på væggen? Er det et problem med de bagudvendte stik?

Tak igen

Mvh. Line
Mit glemte også mine kanaler en enkelt gang da det var sat i en strømspareskinne, men efter jeg slog den indstilling fra har den ingenting gjort - Heller ikke når det har været pillet ud af stikkontakten.

Jeg har monteret det på væggen, og jeg bruger bare HDMI stikket i siden og antennekablet er jo i bunden - Da de er de eneste kabler jeg bruger, så der er det intet problem.

Det ser mega godt ud, skal prøve at tage et par billeder hvis jeg husker det :)
Af Manic Muppet
Hvordan oplever I problemet med horisontale bånd, som blev omtalt i anmeldelsen af LE850N? Er det noget, man lægger mærke til som alm. bruger?
Af Sylvest
Bryann skrev:
Prøv at slå "automatisk opdatering af kanalplacering" fra når du foretager en ny kanalsøgning - Mine kanaler har ligget fast lige siden.
Den er slået fra. Kanalsorteringen forsvinder kun når strømmen har været afbrudt i +36 timer.
Af Sylvest
Manic Muppet skrev:Hvordan oplever I problemet med horisontale bånd, som blev omtalt i anmeldelsen af LE850N? Er det noget, man lægger mærke til som alm. bruger?
Jeg har svagt anet det en enkelt gang, da jeg i en skæv vinkel kiggede på skærmen, mens der blev vist en blå himmel.

Ellers er der overhovedet ingen problemer. Tværtimod så taber jeg næsten kæben når der kommer en Blu-Ray på, da dybden i billedet er fantastisk. Jeg har lidt samme benovelse, som da jeg for 4 år siden så HD for første gang.
Af Bryann
Manic Muppet skrev:Hvordan oplever I problemet med horisontale bånd, som blev omtalt i anmeldelsen af LE850N? Er det noget, man lægger mærke til som alm. bruger?
Jeg bemærker slet ikke de bånd. Har endnu ikke opdaget dem, og har ledt efter dem.

Klar det bedste TV jeg har ejet til dato, og det pæneste :)
Af Mrs.LG
Jeg har købt mit i elgiganten.

Har i gjort erfaringer med DLNA? Jeg har aldrig prøvet det og ved stort set ingenting om det. Jeg har en 12Mbit/1Mbit internetforbindelse - kan jeg ved hjælp af DLNA hente en blueray film fra computeren?

Mvh. Line