Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

- Har det "problem", at min spritnye Panasonic G20 lukker ned efter ca. 20-30 minutter. I løbet af et splitsekund er der sort skærm.
Så vidt jeg lige kan se, er det ikke noget med, at jeg så skal trykke på tænd-knappen igen, men jeg skal derimod trykke på "input"-TV-knappen - så kommer billedet igen.
Har en idé om, at det er et eller andet "simpelt" - det håber jeg da i hvert fald - i opsætningen, som lige spiller mig et puds.
Nogen der har en hjælpende hånd klar ved tastaturet? O_O
På forhånd tak for hjælpen :)
Af amarone
Foreløbig er det kun TV-signalet jeg bruger.
Jeg har endnu ikke fået sat DVD-optageren til (dvs. det har jeg, men den skal først "køres ind" - jeg skal have kanalerne læst/"scannet" ind O_O. Jeg kan dog godt se de gamle ting, som jeg har liggende på DVD-optageren. Men det har jeg dog kun gjort i ganske kort tid, og da har jeg ikke registreret nogle problemer).
Skal jeg mon prøve at lade DVD-optageren køre i længere tid - eller er det ikke nødvendigt?
Af amarone
Lige et par små-iagttagelser - som måske/måske ikke kan bruges til noget - i mens jeg er ved at "lynopsætte" DVD-hardiskopageren :)

Når jeg tænder for fjernsynet (f. eks DR1) står der kortvarigt følgende:
"EC / HDMI 1080i / 50 herz indgang bred"
(Er det ok? Tænker på f. eks på det med de 50 herz).

Og en anden ting der lige undre mig en smule: Når jeg ser signalet via DVD-optageren over på AV, står det synligt ringere, end når jeg ser signalet direkte via TV`et.
Er det mon "normalt"/i orden? O_O
Af amarone
- Har stadig ikke fundet ud af, hvorfor fjernsynet slår fra, så hvis der er nogen derude, der "sidder med nøglen", hører jeg meget gerne fra jer.
(Håber ikke, at vi er helt derude i en ombytter ;;))
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
amarone skrev:Når jeg tænder for fjernsynet (f. eks DR1) står der kortvarigt følgende:
"EC / HDMI 1080i / 50 herz indgang bred"
(Er det ok? Tænker på f. eks på det med de 50 herz).
TV'et viser hvilket format det modtager, ikke hvad den selv viser det som. TV'et viser jo kun 1080p ved 100 Hz eller 1080p ved 96 Hz hvis det er BluRay.
amarone skrev:Og en anden ting der lige undre mig en smule: Når jeg ser signalet via DVD-optageren over på AV, står det synligt ringere, end når jeg ser signalet direkte via TV`et.
Er det mon "normalt"/i orden? O_O
Ja, det er normalt. Du kobler jo en ekstra konvertering af signalet ind imellem, så det vil forventeligt forringe kvaliteten.
Af amarone
Tak for de svar, Yakken.

Men hvad med det faktum at TV`et "går i sort" af og til - hvor efter jeg altså skal trykke på TV-knappen (ved siden af AV-knappen) for at se videre
(det nytter ikke at trykke på sluk/tænd-knappen).
Det er næsten som om, at der er en eller anden slags timer sat til :s
Hvad kan det være?
Af amarone
Nå, synes lige at jeg ville komme med en "status" ;)
Jeg talte med Panasonic i Sverige før weekenden.
De lavede en "re-installation", vil jeg kalde det. Og alt meldte derefter OK i "sær-menuen", da fluebenene blev talt op.
Så nu mente Panasonic-manden, at problemet ville være løst.
Det er det bare ikke - skærmen går stadig i sort, hvad enten det er efter 5 sekunder eller 20 minutter ;;)
Har netop igen talt med Panasonic. De siger nu, at det så må være min DVD-optager (evt. den eksterne harddisk) som ikke er "kompatibel" med TV`et - noget som sker meget sjældent, forklarede han.
Så nu skulle jeg prøve at koble DVD-optageren fra og lade TV`et køre, og se om jeg nu slipper for sort skærm O-O. Så det forsøg er jeg i gang med at udføre nu (det er da altid noget, at jeg har fri).
Jeg fik også at vide, at jeg kunne prøve at flytte HDMI-stikket til en anden port. I heldigste fald kunne det måske hjælpe.
Men det er altså lidt surt, hvis TV`et virkelig nægter at snakke sammen med min Sony-DVDoptager
:s
Så nu ved jeg ikke rigtig om det er "en bytter" (stadig 2 dage at løbe på før de 14 dages returret udløber)...... ;;)