Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er så meget i tivl..

Havde et Samsung B855, som jeg har fået afhentet, mod at jeg kan vælge et lignende TV. (havde støj)

Var lidt lun på ideen om 3D og jeg var jo ret glad for billedet på mit gamle B855.
Så derfor syntes jeg at den nye PS50C7705 skulle være den næste.

Nu er jeg imellemtiden blevet i tvivl.

Bruger en htpc til al medie afvikling, denne er koblet til en onkyo og kan afspille blu-ray med hd lyd und alles.

Hvis jeg vælger samsung løsningen, skal jeg have:
1. nyt grafikkort til htpc (ati med dual 1080p stream mulighed, HD5570 og opefter)
2. ny reciever for at bibeholde hd lyden, som jeg endelig langt om længe havde fået. (pga. hdmi 1.4)
3. ekstra briller til 3D
4. 3D film... og hvor mange er det lige der når at komme af dem i år... ?

Hvis jeg vælger LG løsningen, skal jeg ikke ud at skifte noget.

Men hvis vi nu lige fokuserer på billedets kvalitet... Er sammyen så bedre end LG modellen mon ?

Det er jo på den anden side fedt at vide at jeg kan køre 3D hvis det bliver aktuelt....

Men i bund og grund handler det vel mest om kvalitet af billedet og de 3 cm vs. de 5 cm i tykkelse. :)
Og så er der jo LG´s manglende evne til at placere stik rigtigt, kun en hdmi i siden.
Så jeg skal finde det gamle vinkel antennestik frem igen.
For det nye TV skal hænge på et Samsung slim beslag!

What to do ... ????

Oh... LG er forresten billigere end Samsung modellen.
Af thcleaner
tag ps50c7705
sælg dit htpc
køb samsungs 3d bluray afspiller
og en NAS
så kan du beholde din reciever da der er 2 hdmi porte i den nye samsung afspiller
du kan optage på dit tv.
og se dine "hjemmefilm" via DLNA på dit tv
og hvis du også har telnor kan du jo få gavn af
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1274783638
Af H8Red
Tak for dit besyv...

At sælge HTPC er ikke en option.

Det står mest mellem kvaliteten af de 2 skærme.

Mener du at PS50C7705 vil have et bedre billede end PK950 ?
Af Kratz
Det er meget svært at svare på før der kommer nogle aktuelle review af PS50C7705.
LG PK950 er en glimrende skærm. Det bliver Samsung PS50C7705 sikkert også...
Af trykkertor
thcleaner skrev: køb samsungs 3d bluray afspiller
og en NAS
så kan du beholde din reciever da der er 2 hdmi porte i den nye samsung afspiller
Samsung sin 3D Blu-ray spiller har kun 1 hmdi-port.
Det er Panasonic sin der har 2 porte.
Af H8Red
Ok..
Besluttede mig for et PS50C7705, var lige i den lokale Fona og så en demo af monsters vs. aliens på deres led version.

Og 3D det skal jeg da bare have, når nu jeg har muligheden. Så må jeg bare løse afspiller problematikken når der er flere titler til 3D.

Desuden har jeg fået bekræftet at jeg får mit TV i næste uge.... :)

Så har jeg da også bare ventet i 3 uger + en sjat....
Af Leviathan
H8Red skrev:Ok..
Besluttede mig for et PS50C7705, var lige i den lokale Fona og så en demo af monsters vs. aliens på deres led version.

Og 3D det skal jeg da bare have, når nu jeg har muligheden. Så må jeg bare løse afspiller problematikken når der er flere titler til 3D.

Desuden har jeg fået bekræftet at jeg får mit TV i næste uge.... :)

Så har jeg da også bare ventet i 3 uger + en sjat....
Klogt valg :) Jeg er rimelig sikker på at Samsungs billede vil være bedre end LGs, men det er få anmeldelser derude endnu, til at danne sig en reel konklusion endnu.

Men mit gæt vil være at Samsungs vil have:
Bedre farver (Samsung plejer at være det tv med muligheden for mest korrekte farver)
Bedre scaler-chip i (Sidste år var den ganske god i B850/B650 Bedre end de fleste andre fra Panasonic og LG)
Sorniveau? Ja er ser det dog ikke ud til at Samsung har gjort det store, hvad de første målinger viser.
Shadow detail, ser ud til at være forbedret en del ift. sidste år ifølge ISF kalibrator Chad fro AVSforum. (bedre end G20 og LG 750 ifølge Chad)
Problemet er med Samsung er, at de SKAL kalibreres af en prof, før det bliver godt, uden vil LG'eren sikkert være bedre i dens THX-mode.