Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frankj
Hej.

På Samsungs TV model UE46C870 er en "Personal Video Recorder" funktion. Den skulle fungere på den måde, at man ved at tilkoble en USB-HDD kan optage programmer, og man har bl.a. mulighed for at indstille tv'et til at optage ud i fremtiden. Jeg har læst her på siden, at flere af Samsung TV modeller vil få/har satellit-tv-modtager indbygget, der er godkendt til Canal Digital (HD), så man helt kan undgå en parabol-modtager-boks

Er der noget, der kender "Personal Video Recorder" funktionen og som ved om det så også vil være muligt at optage fra Canal Digital's TV kanaler?

Det burde vel være muligt, og i så fald er det sgu' da en super fed feature, der godt kunne få mig til at invitere i sådan et TV og få smidt den gamle støvede HDD-optager ud.

Frank
frankj skrev:Hej.

På Samsungs TV model UE46C870 er en "Personal Video Recorder" funktion. Den skulle fungere på den måde, at man ved at tilkoble en USB-HDD kan optage programmer, og man har bl.a. mulighed for at indstille tv'et til at optage ud i fremtiden. Jeg har læst her på siden, at flere af Samsung TV modeller vil få/har satellit-tv-modtager indbygget, der er godkendt til Canal Digital (HD), så man helt kan undgå en parabol-modtager-boks

Er der noget, der kender "Personal Video Recorder" funktionen og som ved om det så også vil være muligt at optage fra Canal Digital's TV kanaler?

Det burde vel være muligt, og i så fald er det sgu' da en super fed feature, der godt kunne få mig til at invitere i sådan et TV og få smidt den gamle støvede HDD-optager ud.

Frank
Uden at vide det, så vil jeg tro man også kan optage fra DVB-S tuneren. Du skal bare være opmærksom på om TV'et har to tunere, hvis du ønsker at kunne optage på en kanel og se tv på en anden kanal.

Desuden skal USB-HDD'en understøtte et eller andet før at man kan bruge den sammen med en Samsung TV - fik det forklaret i hifiklubben, kan ikke huske hvad det hedder :)
Af willsonn
Sakset fra samsungs FAQ

Spørgsmål: Hvilken type USB lagringsmedier kan anvendes til PVR funktionen på mit TV?

Svar: Du skal bruge et højhastigheds USB lagringsmedie af SLC typen for, at du kan anvende PVR funktionen på dit TV.

Hvad det så lige er for en type medie, ved jeg ikke. Har ikke selv fået afprøvet det endnu.
Af lennon
TV´et har IKKE to tunere.Altså kan man ike se en kanal mens man optager et andet. Man kan feks vist nok ikke anvende en USB nøgle . . Og husk at i aldrig kan flytte harddisken med jer til andre TV eller PC´er - eller brænde det ud på en DVD ! Med andre ord en fed optagefeature med masser af begrænsninger . .
Af malke
lennon skrev:TV´et har IKKE to tunere.Altså kan man ike se en kanal mens man optager et andet. Man kan feks vist nok ikke anvende en USB nøgle . . Og husk at i aldrig kan flytte harddisken med jer til andre TV eller PC´er - eller brænde det ud på en DVD ! Med andre ord en fed optagefeature med masser af begrænsninger . .
Med et fedt optager logo, som vidst ikke kan slås fra! O_O

Billede
Af iznogood
Det er en skam at Samsung (og Pana for den sags skyld) ikke tilbyder deres flagskib med to tunere - så havde PVR funktionen været top of the line. Man er da nødt til at kunne zappe rundt mens man optager for ikke at tale om PiP og PaP eller optagelse af 2 programmer samtidigt eller timeshift + optagelse samtidigt - you name it.

Jeg havde gerne spenderet en tusse eller to extra for det. :)

Man kan selvfølgelig smide en extra digitalmodtager på, men det er jo ikke helt det samme. :((