Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af beech
Hej alle i gæve FP brugere

Jeg skal til at anskaffe mig mit første fladskærms tv.
Mine kriterier hedder:

Lyd ikke vigtig - tilslutter til anlæg
40"
5-6000 kr.
Internetforbindelse - trådet som wifi
min. 100hz
Skal yde nogenlunde med konsol(skal på sigt have en nemlig)
god til sport
god til film

Har luret lidt på samsung B655
men det er jo allerede 1 år gammelt. Altså teknologien udvikler sig jo så stærkt så jeg vil jo helst ikke starte med at være bagud(ved godt at jeg så skal have LED meen som beskrevet rækker pengepungen ikke dertil.)

Plasma er ikke en mulighed.

Venligs hilsen en bruger som mangler en machete til at komme igennem junglen ;)
Af mandril
Har du set på LE40C655 i stedet? Deres helt nye model! Underligt nok findes den ikke på samsung.dk's hjemmeside, men i stedet på samsung.se, man kan dog købe den på nettet herhjemme.

Jeg kigger nemlig også selv efter et nyt, men kan ikke bestemme mig. Ved dog ikke 100% hvordan det fungere med en konsol.
Af Nick_S
Hvorfor er plasma ikke en mulighed?

Men ja, ellers er C6xx serien ganske glimrende.
Af beech
Mandril - ok det havde jeg ikke spottet - det er jo ikke så meget dyrere.. Det er måske det jeg skal have... hmmm

Plasma udelukker jeg pga. burn in fare. Jeg regner med at skulle bruge min computer lidt med skærmen også. Men er det efterhånden bare en skrøne eller?
Af lennon
beech skrev:
Plasma udelukker jeg pga. burn in fare. Jeg regner med at skulle bruge min computer lidt med skærmen også. Men er det efterhånden bare en skrøne eller?
Nej, man kan ikke sige at det bare er en skrøne, - men det er helt sikkert overvurderet. Nogle fabrikater er mere resistente end andre, - omvendt findes der åbenbart isolerede eksemplarer som er sårbare . men at bruge sin PC "lidt" ville jeg aldrig være bange for . .