Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JanK
Mit nye Sony KDL40-NX700 knirker, hvilket er hamrene irriterende.
Der er intet og høre når det er slukket, og lydene minder mest af dem man kender fra et knirkende instumentpanel i en bil. IRRITERENDE O-O
Jeg har det hængende på væggen i det originale vægbeslag, og jeg har endnu ikke sat bundskruen der følger med beslaget på, idet jeg lige skal have tilsluttet den nye Blueray. Håber det hjælper !
Er der andre der har lign problemer og måske nogen der kan hjælpe.
Af trykkertor
Kan det være noget med den varmen vi oplever for tiden.
At den udvider sig i varme og trækker sig sammen ved kølning?
Måske skal den bare have tid til at "sidde" sig, og så er den stille som mus.
Af faldo
Hej

Mit gør det samme, det samme gør min brors. Tror der er noget galt med den den model. nx700/800. Skal ned til Fona på torsdag, for det kan ikke passe at det skal gøre det. Har læst andre steder, at andre har samme problem.
Af noxity
Det har været oppe at vende før, og her blev det konkluderet, at sådan vil det være med formstøbt plast. Nogle modeller er selvfølgelig værre end andre, men det er en naturlig konsekvens af materialeudviklingen ved varmepåvirkninger, specielt hvis dit TV står i direkte sollys.

Tror det var Yakken som også oplever det fra tid til anden på et B&O crt-TV
Af mlj
Selvfølgelig skal det ikke knage, knirke eller brage!

Jeg vil gerne slå et slag for at man IKKE finder sig i ringe produkter. Brum, knagen eller overdreven blæserstøj er ikke uoverstigelige problemer som alle må lære at leve med! Det er blot udtryk for ringe produktudvikling.

Hvis en producent laver skærme, hvor de forskellige dele har meget forskellige udvidelseskoefficienter, så må de løse det! En blød pakning eller lignende kunne sikker klare ærterne. Hvis hele serien som sådan knirker, så find en anden eller vent til næste år... så får man sikkert 400Hz og holo billeder ;)

Man kan være sikker på at et nyt produkt bliver solgt med større eller mindre fejl. Om de bliver rettet kommer an på hvor mange kunder der klager... og dermed hvad det koster virksomheden i form af service eller good will ;;)