Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kom lidt til at love på AVSforum at poste billeder + skrive mine tanker ned om LG LX950N som bl.a. var på udstilling ved Milo Radio Expert's TV arrangement i Rødovre Centret her fra torsdag til lørsdag. Smider bare linket her hvis nogen var interesseret:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 4&post#102

Som nævnt i indlæget er alle disse ting helt subjetive oplevelser (selvom jeg er objektivt indstillet overfor alle fjernsynene) og lysforholdene var meget langt fra idéelle, men det var stadig til at få en idé om mange andre facetter fra TV'ene, bl.a. deres 3D performance, briller, design og lidt om billedet. Men jeg ser selvføgelig stadig selv meget frem til Rasmus' tests da jeg slet ikke føler at jeg har fået et fuldstændigt indtryk af skærmene under realistisk lysforhold :)
Af lennon
Er da ret interesseret i 2D performance Samsung8000 vs PanaVT20 . . ?
Af trykkertor
Kan du forklare mig denne setningen fra den engelske omtalen.
Overall the 3D effect a bit better in the cinema actually, but then again it's also active shutter so I guess it's suppose to be.
Mener du 3D er bedre i biografen, eller bedre på skærmen?

(Jeg har lest test hvor mange synes 3D effekten er bedre hjemme end i biografen.)
Af Gaco
trykkertor skrev:Kan du forklare mig denne setningen fra den engelske omtalen.
Overall the 3D effect a bit better in the cinema actually, but then again it's also active shutter so I guess it's suppose to be.
Mener du 3D er bedre i biografen, eller bedre på skærmen?

(Jeg har lest test hvor mange synes 3D effekten er bedre hjemme end i biografen.)
Ja undskyld der manglede et par ord, det jeg mente var at 3D effekten er bedre på fjernsynene end i biografen pga. mere glidende bevægelser, hvor på dette område især Panasonic'en excellerede. LG's 3D havde en lille smule mere uro og anstrengte øjnene en lille smule mere, men det er små forskelle vi taler om her, og LG's var absolut også fint. Samsungen var den eneste der skuffede lidt med alle de dobbelt-skikkelser, pga. crosstalk går jeg ud fra. Det er ikke tydeligt i alle scener, men i mange er det (jo mere kontrast mellem to objekt og baggrund des mere tydeligt var det). Det er bare en af de ting man lægger mærke til når man først har set det en gang. Dermed ikke sagt at Samsungs 3D var decideret dårligt eller ubrugeligt, jeg ville stadig bruge det hvis jeg havde et Samsung 3D TV, men på LED-LCD fronten gør LG det bare lidt bedre, både med 3D effekten og komforten af 3D brillerne synes jeg. Men nu må vi jo se hvad Rasmus siger da han både har ekspertisen og tiden, samt lysforholdene under kontrol :)
Af trykkertor
Jeg føler jeg er lidt i samme båd som dig.
Kan godt lide VT20. Men 50" er for lille 65" er for dyrt/stort.
LG giver stor skærm i forhold til pris.
Samsung kan være et alternativ

Jeg kunne mest tænke mig en 55"-58" VT20. Men det får vi ikke i Europa.
Så har jeg kikket lidt til Samsung PS63C7705. Men igen, den kommer ikke i 55" eller 58".
Men jeg er meget spændt på nogle tests af denne plasma. Prisen på 63" gør mig ikke helt bange.

Så er der LG, men jeg får indtryk af at det går lidt ned på kvalitet.

Nogle kommentarer til brillerne.
Enig med dig. Pana mindst comfort, og en relativt tung brille.
Samsung sin brille kunne jeg rigtig godt lide comfortmessig.
LG har jeg ikke prøvet.

Jeg håber at måske en Samsungbrille kan bruges på et VT20 om det bliver det apparat jeg køber.

Størrelse.
Jeg har relativt smalt hovedet, så Panasonic sin briller er for bred for mig. Med resultat at de ikke kommer ind bag øret, men bliver liggende på toppen af øret.
Samsung sin voksenbrille var meget bedre, og jeg kunne faktisk tænke mig at prøve en Samsung børnebrille komfortmessig.

Batteri eller opladbar brille har ingeting at betyde for mig.
Til sammenligning så er min XBox360-kontroller med udskiftbare batterier, og min PS3-kontroller opladbar.
Jeg købte ladbart batteri til Xbox, men det viser sig at jeg ikke bruger det.
Fordelen med opladbar, er at man kan blodt lade op, og "mangler" aldrig batteri.
Problemet er når man skal til at se film, og brillen behøver opladning undervejs i filmen. (Som i at man glemte å lade den op da den viste low power).

Fordelen med batterier er at man aldrig skal have ledning og lade, og blodt skifter batteri ved behov.
Problemet kan blive, husk at have en lille stak med reservebatteri.
Panasonic opgir at batteriet holder ca 40 timer.

http://www.batteribyen.dk

Og jeg synes bestemt ikke at min Xbox-kontroller er "dyr" i drift. Dog synes jeg det er mere irriterende de gange jeg skal til at lade op en kontroller. Uanset om det er Xbox eller PS3 sin.

Men god gennemgang af de aktuelle skærme.
Selv bor jeg 25 min fra Flensburg, og der har Saturn VT20 og Samsung PS637705 sående næsten ved siden av hverandre.
Men Samsungbrillen var ødelagt sidst jeg var der nede, så jeg har ikke set Samsung sin vise 3D.

VT20 har jeg brugt 1.5 timer med hos en lokal forhandler, og jeg fik "kalibrere" den som jeg ville med DVE, og brugte lang tid på at vurdere skærmen.
Jeg kan rigtig godt lide kvaliteten, men størrelsen er for lille, og prisen på 65" for stor.
Af Gaco
Sjovt, en af deres Samsung briller var også ødelagt til arrangementet så de havde kun et par. Det er et alt for usikkert grundlag til at konkludere at Samsung's briller er skrøbelige ift. konkurrenternes, men det er da lidt pudsigt :)

Jeg har det bare helt anderledes mht. batterier. Det er en unødvendig udgift for mig. Og hvis det er fladt og man har akut brug for at se 3D fx, så er det nok ikke anderledes end andre apparater, at man lige kan oplade i 5-10 min, så har man nogle timers brug igen, afhængigt af typen af enhed. Det giver jo mening at batteriet lader hurtigst op i starten da potentialforskellen i batteriet er tæt ved nul så der ikke er så meget elektrisk potential at "kæmpe imod" når ladningen skal flyttes. I tilfældet med en X360 controller har jeg heller intet imod at sidde med ledning på 1% af tiden når den skal lade op :)
At betale for batterier, huske at have batterier liggende, disse ting synes jeg er irreterende på enheder såsom 3D briller og controllere!

Anyway det lyder ikke som om du har set LG'en, og det er da synd kun at have Samsung og Panasonic med i betragtningen når LG nu gør det så godt (bedre end Samsung IMO). Min fornemmelse er at der vitterligt ikke at så langt mellem LG og Panasonic. Nu må vi se hvad Rasmus siger :)
Af Shooter DK
desværre ser LG55LX950 bare ud til at blive betydelig dyrer ca. 25000 kr. har jeg fundet den til hvor imod Panasonic koster ca. 17000 kr. på fladskærmsshoppen.dk det er trist vil hellere have LED end plasma da jeg som i andre tråde har givet udtryk for er nervøs for burn-in i form af logoer og gaming da jeg aldrig har haft plasma men en mer pris på 8000 kr. er lige lidt meget synes jeg.....
Af trykkertor
Vel, jeg har kun haft plasma, og jeg gamer til dels meget.
Har aldrig fået burn-in, og ej hellere aldrig bøvlet med noget særlig indkøring af panelet.
Så for at brænde en plasma tror jeg man skal virkelig stå på for at klare det.
Af Gaco
Shooter DK skrev:desværre ser LG55LX950 bare ud til at blive betydelig dyrer ca. 25000 kr. har jeg fundet den til hvor imod Panasonic koster ca. 17000 kr. på fladskærmsshoppen.dk det er trist vil hellere have LED end plasma da jeg som i andre tråde har givet udtryk for er nervøs for burn-in i form af logoer og gaming da jeg aldrig har haft plasma men en mer pris på 8000 kr. er lige lidt meget synes jeg.....
Jeg har da fundet det til 23.300 kr. inkl. fragt: http://www.justbuyit.dk/shop/lg-55lx950n-fhd-6682p.html

God trustpilot rating også. Det er der jeg ville købe det hvis jeg skulle :)
Af Shooter DK
det er stadig lige knap 6000 kr. mere og man skal så huske at vt20 skulle have den bedste billedkvalitet lige nu og så medfølger 2 par briller men så er LG så godt nok 5 tommer større det skal man selvfølgelig også have med.
Af Gaco
Hvor finder du de til 17.000?

5" er en stor forskel synes jeg. Det er (for mit vedkommende) noget man skal leve med i mange år, og størrelse betyder bare så meget. Der følger også 2 briller med LG 55LX950N i øvrigt. VT20 har givetvis den bedste billedkvalitet, men hvor meget bedre må vi vente med at se til Rasmus har testet :)
Af Shooter DK
på fladskærmsshoppen.dk