Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jzimmer
Købte for nyligt et PJ650 plasma, og har indtil videre været mere end tilfreds med det. Fint tv til pengene.

MEN, for nylig begyndte der at fremkomme lidt støj (hakkende billede) hver gang jeg tænder for tv'et. Dette fortsætter typisk en 3-5 minutter, hvorefter det mindskes, og efter de 5 minutter forsvinder helt. Det lyder underligt - men det er sgu som om tv'et lige skal være ordentlig varmt før det performer som det skal :o
Kører med YouSee over DVB-C, og problemet opstår især på TV2 og TV3/3+ kanalerne.

Jeg kører i forvejen med gode (hvertfald dyre..) IXOS og QED signalkabler, så jeg tvivler på det har noget med disse at gøre. Jeg skiftede fra et Sony, hvor der ingen problemer var af denne art, så jeg antager signalstyrken er "spitzen".

Jeg har i øvrigt en antenneforstærker koblet på - kan det være denne der forstærker signalet for meget ??

ELler er det tuneren i LG's plasma der bare er mere end almindelig sart? Anywho, nogen der har et bud på hvorfor dette finder sted er jeg MEGET interesseret.
jzimmer skrev:Jeg har i øvrigt en antenneforstærker koblet på - kan det være denne der forstærker signalet for meget ??
Har du mulighed for at checke signalet? Jeg kende ikke tv'et men har selv lige monteret en ny antenneforstærker som skulle justeres kraftigt ned, inden billedet duede. Jeg justerede styrken indtil jeg havde max signalstyrke og stadig bibeholdt en failrate på 0. For kraftigt signal øgede failraten og billedet begyndte at hakke. Skruet helt op gik tv'et simpelthen i sort.
Af jzimmer
Ja det har jeg - vha. tv'ets diagnosticerings-funktion kan jeg tjekke styrken på de respektive kanaler. Dette har jeg dog også forsøgt mig med, og kunne konstatere at signalet for størstedelen af kanalerne lå på (%-vis) ca. 70 og opefter. Gik ud fra det var fint.

Men det lyder interessant det du skriver, for måske skal jeg forsøge mig i første omgang med at slukke for forstærkeren, og se hvad det gør ved signalet - og efterfølgende justere ned på forstærkningen. Jeg brugte trods alt også en del tid på at finjustere forstærkningen på mit gamle tv - gik bare ud fra at når det var gjort én gang ville det også se godt ud på et nyt tv ;;)
Af Peter Schrøder
jzimmer skrev:Ja det har jeg - vha. tv'ets diagnosticerings-funktion kan jeg tjekke styrken på de respektive kanaler. Dette har jeg dog også forsøgt mig med, og kunne konstatere at signalet for størstedelen af kanalerne lå på (%-vis) ca. 70 og opefter. Gik ud fra det var fint.
Jeg har lige talt med Yousee support angående signalstyrke. Jeg havde et par "issues" på min Samsung 3126 box, som jeg lige ville høre dem om. Bl.a. har jeg en signalsrtyrke på omkring 5 på tuner 1 mod 15 på tuner 2.
Han kunne ikke forklare hvorfor der var forskel (d'oh) men fortalte at signalstyrken lå bedst, hvis den var omkring 0! Tilsyneladende går range fra -15 til +15. Det var jeg ikke klar over, så jeg har bare forstærket maksimalt. Jeg skal også hjem og fifle lidt.
Af jzimmer
Aha - det lyder jo interessant, så må det jo være forstærkeren der skal indstilles lidt på.

Jeg prøvede at koble den fra i går, for at se om den måske ikke længere var nødvendig. Det kunne jeg konstatere den var! Der var nærmest intet signal længere uden den imellem. Men det hænger jo ikke rigtig sammen med det du har fået oplyst :((

Nå, det er nok bare at forsøge sig frem.

Tak for input i øvrigt!