Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg havde fornøjelsen af at se lidt af filmen Avatar på LG 60PK550N ved Expert i Ålborg storcenter.

Jeg overvejer kraftigt at købe modellen i 50" men blev forundret over den megen "hakken" af billedet ved bare lidt hurtig panorering.

Er der nogen der ved om det er normalt ved LG eller de størrelsen skærmen, eller er det blot en indstilling. Skal lige nævnes at hakkeriet var på alle indstillinger herunder THX.

Ovennævnte hakkeri har fået mig til at overveje Samsung PS50B535. Hvis nogen har erfaringer med dette tv må i gerne dele dem her :)
Af mjkc
Jeg har en 50PK950N. Der er ingen hakken - alt foregår glidende og jeg har ingen grund til at klage.

Jeg synes, at det er et super tv, som jeg kun kan anbefale. Jeg har brugt indstillingerne fra testen på flatpanels.
Af glacial
Hm. Det er formentlig en indstilling så...Jeg spurgte ellers medarbejderen i butikken, som godt kunne se problemet, men ikke var i stand til at få det væk. Måske findes der bedre indstillingsmuligheder på 50PK950N ...?
Af Lars E
Jeg har haft Samsungen ca en uge nu, og det er en fin fin skærm og billedet er helt på højde med det LG PK950N jeg havde og måtte returnere pga. fejl.
Jeg vil give dig ret i at Lgen har tendens til at hakke ved blu-ray det bekræftiger flere udenlandske test også. På Avatar er det meget tydeligt da den netop har mange scener, hvor der bliver panoreret hurtigt.
Samsungen kører flydende igen hakkeri her ved mig.
Det eneste er en smule plasma støj fra panelet, men det havde mit LG også endda noget mere.
Jeg kan ikke anbefale LGen af flere grunde:
Pixelfejl
Dårlig kvalitetskontrol
Dårlig samlekvalitet på den ene af mine sad skærmglasset 2cm skævt.

Til prisen er Samsungen noget af et kup.
Af glacial
Mange tak for det Lars E
Det var lige det jeg ville høre. Kunne ikke finde ud af om jeg og ekspedienten var de eneste der kunne se det :) .

og ja, prisen er særdeles attraktiv :) så det ender nok med en Samsung.
Af Lars E
LGen lider af det de kalder Motion Judder på de udenlandske test, og har man først langt mærke til det er det ikke til og holde ud.
Samsungen har især en god farvebehandling og sortniveauet er også ganske godt ca på niveau med LGen.

Til prisen er der intet alternativ simpelthen :)
Senest rettet af Lars E 07 jun 2010, 21:40, rettet i alt 1 gang.
Af glacial
Nemlí - Da jeg først lagde mærke til det kunne jeg ikke se andet.

Det der er vigtigst for mig er et godt billede og en rolig bevægelse. Har ikke brug for alle andre egenskaber eller features, og derfor synes/tror jeg at samsungen ligger godt til mit behov.

så den bestiller jeg - Tak for tippet :)
Af glacial
hm. Interessant læsning. Tak for det.
Det vil faktisk sige at alle tvér hakker ? - Har tidligere hørt det omtalt som "naturlig hakken"...?
Af PhDream
glacial skrev:hm. Interessant læsning. Tak for det.
Det vil faktisk sige at alle tvér hakker ? - Har tidligere hørt det omtalt som "naturlig hakken"...?
Som Lars E skriver, kan nogle PK-modeller være mangelfulde. Jeg returnerede en PK550 pga. div. problemer, men hakken var ikke et af dem. Synes faktisk, at den klarede bevægelser fint, især i 24p.

Jeg havde en PS50B550 sidste år, og den røg retur netop pga. judder (hakken), for meget retention, osv.

Find hvad andre folk skriver om 535/530. Jeg har læst nogle skrækhistorier fra UK, om folk der har store striber over skærmen, burn-in, osv.
Af Lars E
Phdream PS50B550 har en anden billedchip end PS50B535 og den skulle være årsag til at den model har mere tendens til Judder efter det jeg kunne læse, der er en større tråd om det på avforums. Den Lider også af det de kalder 50HZ tearing. Det gør PS50B535 heldigvis ikke.
Jeg synes PS50B535 klarer bevægelser godt og ja jeg slår alle kredsløb fra der kan forstyre.
Retention er heldigvis på et meget lavt niveau på min skærm, jeg har før sagt at LG og Samsung var ca lige på dette punkt, men denne model har overbevist mig om at Samsung er noget bedre.
Det skrækhistorier du taler om har jeg også læst, dem kan man finde på alle modeller de fleste er faktisk ganske tilfredse med skærmen.
Af glacial
Lars E

Hvilke forstyrrende kredsløb er det du slår fra ?.
Bare så jeg ved det når jeg engang modtager modellen :)
Af Lars E
glacial skrev:Lars E

Hvilke forstyrrende kredsløb er det du slår fra ?.
Bare så jeg ved det når jeg engang modtager modellen :)
Jeg fik vist formuleret det forkert det var på LGen div. ting skulle slås fra på Samsungen er der knap så mange indstillinger og rode med.
Jeg har taget udgangspunkt i disse indstillinger og ændret lidt bla bruger jeg en anden farvetone varm1 istedet for varm2, men det er mere op til hvad man er til af billede. http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/ ... eview.html