Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1) EPG

Jeg har et Panasonic TX-P42G10E. Min antenneforening (Skanderborg Antenneforening) har netop åbnet for det digitale spejl fra Yousee, så jeg nu har fuld bestykning på den indbyggede DVB-C tuner.

Nu er det så at jeg har prøvet at trykke på "GUIDE" knappen på min Panasonic fjernbetjening i forventning om at se en EPG. Men ak - der vises blot en flad kanalliste.

TV'et kan godt vise titlen på det nuværende og næste TV program på en given kanal, så der er en form for hul igennem.

Så mit spørgsmål er: Hvordan fungerer EPG rent teknisk. Skal TV'et sættes op på en bestemt måde (evt. ifht. antenneforeningen/Yousee) for at kunne vise en fuld EPG?

2) NetværksID

Som sagt har jeg Skanderborg Antenneforening, som bruger Yousee som teknisk leverandør.

Jeg har ingen problemer med at finde alle kanalerne på DVB-C tuneren, selvom jeg aldrig har indtastet et netværksID.

Faktisk så har jeg ledt efter et sted i TV opsætningen at taste nummeret ind da det måske var svaret på mit EPG problem, men kan ikke finde noget.

Det er ved at være et godt stykke tid siden jeg installerede TV'et, men jeg er ret sikker på at det aldrig spurgte om netværksID under opsætningen.

Ved nogen hvilken betydning det har om netværksID'et er tastet ind eller ej og kan nogen fortælle mig hvor man taster det ind på en G10?

På forhånd mange tak :)

MVH Michael
Af Tubbe
Du skal lave en fuld fabriks reset af tv, og vælge et andet land, jeg bruger "SVERIGE", så kan du komme ind og vælge NET ID, og Guide virker.
Af madmike
Du skal lave en fuld fabriks reset af tv,
Fy faen - så er det vel forfra med ALLE indstillinger, eller...?
og vælge et andet land, jeg bruger "SVERIGE"
Ja det giver jo mening at man ikke bliver spurgt om NetID hvis man bor i Danmark :)

Tak for svaret.

MVH Michael