Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Jeg håber der er kloge mennesker her som kan hjælpe mig.

jeg har købt mig et Samsung UE40B6050XXE 40" LED

Dejligt apparat, men jeg lurer på at når jeg vælger Full guide, så viser den ikke en miniudgave af den aktuelle tv-kanal i det lille vindue der er til det. I stedet viser den bare en cirkelagtig ting der kører rundt (ligesom hvis du har et javaprogram der står og loader).

Jeg tænkte at det måtte være en fejl og ringede derfor til Samsung og fik fat i en gut der ikke virkede helt overbevisende. Han startede med at fortælle mig at jeg skulle have to tunere i mit tv for at det virkede. Da jeg sagde at jeg jo kun havde en indgang bad han mig vente. Lidt efter vender han tilbage for at fortælle mig at den funktion kun virker hvis jeg har et Boxerabbonnement.

Jeg har YouSee kabeltv (stor pakke), og kan ikke helt forstå logikken i at jeg skal have boxer for at kunne bruge mit tv.

jeg har installeret alle de digitale kanaler, og kanalguiden fungerer fint, bortset fra at den ikke viser den lille kanal.

Jeg forstår virkelig ikke logikken i at jeg skal have boxer for at det skal virke. Har manden virkelig ret?

Har vi nogen klogere end mig derude (det vil være en hel del af jer på det her område), som kan hjælpe mig?

(jeg har prøvet at søge forum og alle mulige andre steder på nettet, men er ikke blevet klog på noget svar. Det eneste jeg kunne finde var det her, og der var ikke noget svar det her http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0 ... 41#3154641)

Jeg har i øvrigt også prøvet at opdatere firmware på tv'et, men når jeg prøver at indlæse den, siger den at der ikke er noget på usb'en (jeg har downloadet firmware og pakket det ud på usb'en så der kun ligger mappenmed firmware i rodmappen af usb'en)
Af noxity
Problemet ligger i måden Yousee sender deres signal. Der er sikkert noget med nogle standarder som ikke passer sammen.

Det virker heller ikke på mit TV med Yousee, men det selv samme TV på mine forældres signal (lokal antenne forening med dvb-c) virker det fint.

Det er Samsung og Yousee som skal snakke sammen, men det er ikke sikkert de kan løse problemet uden at skaber andre problemer på samme tid, derfor skal du heller ikke regne med at der bliver gjort noget ved det.

Det er desværre sådan det hænger sammen i den nye digitale verden.

Det er efterhånden alle TV der en eller anden form for problemer med én eller flere udbydere.

Yousee gør heller ikke noget for at løse problemet, da de er mere interesseret i at deres kunder lejer en boks, i stedet for at bruge TVets tunere osv.
Af BjergAnd
tusinde tak for svaret :)

Det er da noget hest :(
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Hej

Nu skal vi os huske at det ikke er en tv guide ,men en Programguide.

3Dbenny
Af noxity
Som Benny siger så er tabet ikke så stort.

Her her min forklaring fra en tidligere tråd:
Dit TV har kun én tuner, den kan derfor kun være på en kanal af gangen. Når du går ind i EPG, så er det billede den viser ikke hvad der er på de andre kanaler, men et billede så du kan følge med i det der er på den kanal du allerede ser, mens du kontrollerer hvad der kommer på de andre kanaler.

Hvis den skulle skifte billede hver gang du bladre ned igennem kanalerne, så skal du alligevel vente på at den får tunet kanalen før billedet kommer, og så kunne du jo lige så godt zappe på den normale måde ?

Det er en PROGRAM guide, ikke en TV guide smil
Af BjergAnd
Tak for svaret.

Jeg lurer bare lidt på hvordan det kan være at funktionen er der hvis ikke den virker fordi der kun er en tuner i? og hvordan kan det være at Samsung siger den virker med Boxer? Er det fordi det fungerer ligesom YouSee boksen med sin egen Programguide?

(jeg troede i øvrigt at den bare ville fortsætte med at vise den kanal du var på da du gik ind i programguiden, og ikke dem jeg bladrede forbi)
Af noxity
Prøv lige at læs mit indlæg én gang til.

Det er ikke meningen at billede skal skifte. Den viser udelukkende den kanal du er på når du starter guiden.
Grunden til det ikke virker er måden Yousee sender deres signal på.

Du kan få det til at virke ved at skifte land til "andre", men så mister du bare andre funktioner. F.eks er det ikke sikkert at du kan sortere i de digitale kanaler.
Af BjergAnd
Der var jeg vist lige for hurtig på aftrækkeren. Det beklager jeg.

Tusinde tak for svaret :)
Af Peter Schrøder
noxity skrev:Grunden til det ikke virker er måden Yousee sender deres signal på.
Sjovt nok har jeg et Samsung TV, hvor det ikke virker, men jeg har også en Samsung /Yousee box, hvor det virker fint, både lyd og billede.
Af BjergAnd
Jeg skrev til Samsung for at høre dem ad (i øvrigt ret god service. Jeg fik svar efter 2 timer).

De skriver at det kommer til at virke fra 2. juni (forventeligt. Det er YouSees udmelding)

Her er svaret til hvis andre har samme problem:

"Det er som sådan rigtig nok det du fik og vide igår da du fix og vide boxer var det eneste selvskab der har mulighed for at få det til at virke p.t pga af det luft signal de sender ud.

Problemet er at efter tv2 og generalt vores tv provider begyndte at sende digital tv istedet for kun analog, brugte de den ekstra signal som var blevet detikeret til program oversigten. Dette er et problem de er igang med at fixe, da det generalt er alle mærker der har samme problem.

De har offentligjort at dette vil blive ordnet til 2.juni hvor flere ting vil blive lavet af små problemer som skulle være på signalet..

Håber du har muligheden for at afvente og så skal den nok komme op og køre igen

Hvis du har yderligere spørgsmål eller funderinger, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen

Samsung support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dk"

Så det lyder da lovende vil jeg sige
Af BjergAnd
...og det blev jeg så ikke så meget klogere af...

Ku' bedre li det Samsung skrev :)

---

Tak for din mail.

Kan ikke sige at det 100% skyldes YouSees tv-signal. Sagen er, at den funktion ikke er kompatibel i Danmark. YouSee har dog gjort så det virker på Samsung boksen via den software der ligger i den. Om det bliver eller hvornår det lavet, kan jeg desværre ikke svare på. Det skulle virker hvis du sætter dine lande indstillinger til at stå i Sverige eller Finland. Lige i øjeblikket står den sag i stampe om hvor og hvem der har fejlen, da det nævnt virker i andre lande på nær Danmark.

Har du supplerende spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive tilbage hertil eller ringe på 80 80 40 50"
Af Bondola
Nogen der har fået løst deres problem efter den 2. juni, jeg har stadig intet billede på min EPG (København S / YouSee /46UE7705)

Eller måske har fundet en alternativ løsning?
Af BjergAnd
Jeg tænkte faktisk så sent som i morges på at jeg lige ville huske at opdatere denne her tråd.

Det virker stadigvæk ikke for mig.

Jeg har forsøgt at installere alle kanalerne forfra igen, men dette hjalp heller ikke (tænkte at det kunne være at ændringen først ville komme med når signalet blev genindkodet)