Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey hey.

Har haft mit panasonic x10y til at fungere som lærred til film fra min PC over et par måneder. Det har virket uden problemer overhovedet, men pludselig for et par dage siden sker der intet når jeg sætter min PC til skærmen. Den er bare sort.

Jeg kører DVI -> VGA.
Der kommer sådan en lyd når jeg sætter mit TV til (samme som når man sætter en USB enhed i f.eks.) men har ikke mulighed for at se hvad den siger, da skærmen jo er sort.

Hjælp hjælp :)
Af Lindbjerg
Bump.. Får besøg i aften, så vil meget gerne fixe det asap. Har prøvet 2 forskellige stik btw.
Af NemliJa
Har du prøvet en anden udgang fra computeren?
Af Lindbjerg
Yes. Har 2 DVI udgange. Prøvet dem begge uden held.
Af torpedo
Prøv at start din pc op i safe mode eller med vga understøttelse. Det kan være at opløsningen på skærmkortet eller hz pludselig står til noget dit tv ikke understøtter.
Lindbjerg skrev:Jeg kører DVI -> VGA.
Normalt vil jeg anbefale at køre DVI (PC) til HDMI (TV). VGA understøtter som regel kun 60 hz og det er sjældent anvendeligt hvis man bruger pc som mediecenter. Går selvfølgelig ud fra at det nævnte tv har HDMI indgang, da denne indgang på flere tv både understøtter 50 og 24 hz.
torpedo skrev:
Lindbjerg skrev:Jeg kører DVI -> VGA.
Normalt vil jeg anbefale at køre DVI (PC) til HDMI (TV). VGA understøtter som regel kun 60 hz og det er sjældent anvendeligt hvis man bruger pc som mediecenter. Går selvfølgelig ud fra at det nævnte tv har HDMI indgang, da denne indgang på flere tv både understøtter 50 og 24 hz.
VGA er AFIK ikke begrænset i opdateringshastighed - det er DVI, der er det. Og DVI har en begrænsning på 60Hz.
Af Lindbjerg
Sidder i fejlsikret tilstand nu med 800x600. Virker stadig ikke desværre.

Har kørt med 85hz før med VGA, så den er ikk begrænset til 60hz.

Kan det være tv'et?
Af Lindbjerg
Har nu prøvet at gendanne min PC til et til et tidspunkt hvor det virkede for at se om jeg havde lavet noget skidt med min PC. Det virkede dog stadig ikke. Har også gendannet mit TV til fabriksindstillinger. Intet held.