Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrDanielson
Hej folkens.

Kan ikke huske om emnet har været oppe før, men jeg håber i hvertfald i kan besvare mit spørgsmål. :p

Jeg står og skal bruge noget godt billede til film på min nyindkøbte skærm, og dér kom jeg i tanke om en PS3, som man jo kan få til rimelig billige penge.

Jeg fandt en PS3 Slim 250GB til omkring 2600kr med 2 spil, på game.co.uk, men hvordan står det til med fragt og told - kan det svare sig?
Link: http://www.game.co.uk/Consoles/PlayStat ... /~r346808/

Derudover, hvor god er Blu-ray afspilleren i en PS3 i forhold til en på omkring samme pris? Bliver nok primært BluRay jeg vil bruge den til, men måske også til gaming... :)

Tak på forhånd!
Af Kratz
Hvis du gerne vil bruge den til at spille på, så køb den endelig. Det skulle være en glimrende spillemaskine, og på Blu Ray siden er der faktisk ikke den store forskel afspillerne imellem, så her kan den ene være lige så god som den anden.

Hvis du ikke regner med at skulle spille på den, vil jeg dog anbefale dig at kigge efter en dedikeret afspiller i stedet, fordi:

- PS3 bruger temmeligt meget strøm
- Den larmer mere end de fleste afspillere
- Du kan få en lige så god afspiller til den halve pris.
Af MrDanielson
Kratz skrev:Hvis du gerne vil bruge den til at spille på, så køb den endelig. Det skulle være en glimrende spillemaskine, og på Blu Ray siden er der faktisk ikke den store forskel afspillerne imellem, så her kan den ene være lige så god som den anden.

Hvis du ikke regner med at skulle spille på den, vil jeg dog anbefale dig at kigge efter en dedikeret afspiller i stedet, fordi:

- PS3 bruger temmeligt meget strøm
- Den larmer mere end de fleste afspillere
- Du kan få en lige så god afspiller til den halve pris.
Hejsa :)

Tak for det hurtige svar. :D

Det bliver nok 75/25 - altså 75% af tiden vil gå med film, og 25% med spil - så kommer også til at bruge den til spil.. :)

Bruger PS3 virkelig SÅ meget strøm? Er Slim jeg skal købe.. :)

Håber også der er nogle andre som kan svare på dette emne.. O_O
Af trykkertor
Nu ved jeg ikke med slim, men jeg har den tykke PS3, og den larmer rimelig meget til film.
Derfor har jeg en egen panasonic Blu-Ray spiller.
Den kan man ikke høre.

Men som de andre skriver, så er PS3 en ok Blu-Ray spiller teknisk set.
Ret hurtig er den også, i forhold til de spillere der kom sidste år.
Min Panasonic tager jo evigheder at få i gang en film på.
Film i, ned på tanken at købe ind, komme hjem, film næsten klar.(Panasonic BD80)
Af calletv
Største problem ved PS3 som Blu-Ray afspiller er, at den larmer. Hvis man kan holde det ud, er den fin.
Af Shooter DK
jeg har nu haft 2 ps3 og ingen af dem har larmet dog har der været et mindre tal af dem der har specilet 40 gb versionen og 60 gb versionen. angående slim så bruger den betydelig mindre strøm og larmer derfor også mindre det vil sige mindre end intet udover hvis man har en af dem med fejl.

skal du virkelig bruge 250 gb harddisk? hvis nej så køb 120 gb versionen her i danmark for kun ca. 2000 kr. og så bare selv opgrader den senere med en større harddisk. jeg har selv opgraderet min fra 40gb til 250gb.
Af Shooter DK
fandt lige ud af det og en ps3 slim bruger 250W så det må du så selv vurdere om det er meget men det er formentligt mindre end din plasma ;)
Af Thor-thor
Har selv en slim og det er en fin maskine til mange ting.
Larmer uden tvivl mere end en dedikeret afspiller, men det er primært under spil og dvd afspilning, når man lader PS3 opskalere, så kører blæseren op i fart, under BD afspilning synes jeg ikke at den larmer så meget.

Mht. strøm bruger den også en del, men tvivler på at det er 250w medmindre vi taler max belastning i "tunge" spil mm.

Her nævner de 75W under afspilning af BD: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 3&zoneid=5

Jeg bruger min PS3 som harddiskoptager med Playtv og der er 250Gb en rigtig god ting så man kan have lidt på lager. Men hvis det kun er til gemte spilprofiler, vil jeg mene at 120 er fint.
Af Kratz
Shooter DK skrev:fandt lige ud af det og en ps3 slim bruger 250W så det må du så selv vurdere om det er meget men det er formentligt mindre end din plasma ;)
Nu har Flatpanels ikke anmeldt den aktuelle plasma skærm, men jeg vil skyde på den forbruger nogenlunde samme effekt som B850 i samme størrelse. Denne blev målt til 235W out of the box, eller 212W efter kalibrering. Så jo, det er rent faktisk mere end plasma fladskærmen!

Men som skrevet andetsteds tror jeg nu også de 250W er max forbrug snarere end gennemsnitsforbrug. Det lyder i hvert fald lige voldsomt nok. 75W er mere realistisk.
Af MrDanielson
calletv skrev:Største problem ved PS3 som Blu-Ray afspiller er, at den larmer. Hvis man kan holde det ud, er den fin.
Det kan jeg sagtens holde ud! :-)
har som regel højt lyd på tv'et :P
Shooter DK skrev:fandt lige ud af det og en ps3 slim bruger 250W så det må du så selv vurdere om det er meget men det er formentligt mindre end din plasma ;)
Lyder af meget i hvertfald, mit tv bruger 250w :O ...
Shooter DK skrev:jeg har nu haft 2 ps3 og ingen af dem har larmet dog har der været et mindre tal af dem der har specilet 40 gb versionen og 60 gb versionen. angående slim så bruger den betydelig mindre strøm og larmer derfor også mindre det vil sige mindre end intet udover hvis man har en af dem med fejl.

skal du virkelig bruge 250 gb harddisk? hvis nej så køb 120 gb versionen her i danmark for kun ca. 2000 kr. og så bare selv opgrader den senere med en større harddisk. jeg har selv opgraderet min fra 40gb til 250gb.
Ja okay, så vælger jeg da en 120GB :P
Hvor kan man købe harddiske der passer netop i PS3'en :D?

Jeg tænker egentlig generelt, hvad bruger man plads til :)?
Thor-thor skrev:Har selv en slim og det er en fin maskine til mange ting.
Larmer uden tvivl mere end en dedikeret afspiller, men det er primært under spil og dvd afspilning, når man lader PS3 opskalere, så kører blæseren op i fart, under BD afspilning synes jeg ikke at den larmer så meget.

Mht. strøm bruger den også en del, men tvivler på at det er 250w medmindre vi taler max belastning i "tunge" spil mm.

Her nævner de 75W under afspilning af BD: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 3&zoneid=5

Jeg bruger min PS3 som harddiskoptager med Playtv og der er 250Gb en rigtig god ting så man kan have lidt på lager. Men hvis det kun er til gemte spilprofiler, vil jeg mene at 120 er fint.
Tror da jeg vælger en 250GB så - så slipper jeg os for at opgradere senere hen... :)!

Mente nok også 250W var liiiige lovlig i overkanten :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke en speciel harddisk du skal bruge til opgraderingen. De kan købes i de fleste EDB-butikker.