Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tue69
Hey de herrer.

Jeg har udskiftet mit gamle tv, som var uden digitaltunere, og står nu og skal bruge en ny, som kan vise mig Canal 9, DR HD osv her frem til det dejlige VM.

Jeg har skudt mig ind på at det bliver én af disse to lækre fjernsyn:

Sony 40EX500

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=793576

Samsung le40b655

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=504880

Spørgsmålet er så, hvilket der er bedst.

Jeg bruger tv'et til alm. kiggeri, har en blu-ray afspiller sat til og derudover bruger jeg den til Xbox 360.

Så vidt jeg kan forstå fejler Samsung'en på gaming (input-lag) mens Sony'en klarer dette optimalt.

Omvendt set har Samsung'en [email protected] mens jeg ikke kender voldsomt meget til Sony's online-services.

Er der nogen der kan give mig et sidste råd med på vejen?

P.t. hælder jeg nok mod Sony, som dog primært skyldes gaming-delen samt det fede design. Men her på falderebet (bestiller imorgen tidlig) vil jeg da lige høre om der er nogen der har det endelige argument for, hvorfor jeg skal vælge det ene frem for det andet.

På forhånd tak.
Af Plasmanewbie
Mine forældre fik deres Sony 40EX500 i sidste uge, og slap da af et godt billede det leverer på både SD og HD signaler. Har ikke testet det i spil, men til almindeligt fjernsyns+film kiggeri går du bestemt ikke galt i byen :)
Af tue69
Det lyder ikke dårligt.

P.t. står den 1-0 til Sony - kan godt lide deres design, som er dejligt stilrent.
Brugeravatar
Af ralarsen
Nu når der bliver snakket om EX500 tillader jeg mig lige at stille et spørgsmål.

Jeg så på netop EX500 og EX700 i et Sony Center side om side og blev overrasket over hvor meget kontrasten betød. EX700 har jo væsentligt bedre kontrastforhold med sin edge-led.

Er jeg blevet snydt af "vi har indstillet de gode fjernsyn bedre så du køber de dyrere". Eller vil jeg få et langt bedre tv med EX700 end med EX500?
Af Plasmanewbie
ralarsen: Uden at vide det med sikkerhed vil jeg mene, at du selv er inde på en stor del af forklaringen... var med mine forældre ude og vælge fjernsyn og ku' ærlig talt ik se den store forskel på EX500 og EX700 modellerne.

Dette var i Sony Center Friis i Aalborg, og skal ikke kunne sige om de havde kalibreret begge fjernsyn til det ypperste (havde de næppe :P), eller de begge kom straight out of the box - men billederne var forbløffende ens og ik noget, der i mine øjne kan forsvare merprisen for EX700...