Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lasen
Hejsa jeg er ny herinde og håber på lidt hjælp. Står og skal købe et nyt tv og vil "ligesom andre" gerne have det største og bedste til det billigste.

Tvét skal stå i en sydvendt stue med en del vinduer, og bruges til spil, film, sport og alm tv. Det skal have Dlna og evt. mulighed for wifi. 3D er ikke et "must have".
Prisen skal allerhelst være max 7-9000,-

Vi har kigget på LG760, samsung C675 eller absolutte max. pana.g20, men prisen er rimelig afgørende.....
designet spiller selvfølgelig også en rolle.

Hjælp! :)
Af Rod1983
Lasen skrev:Hejsa jeg er ny herinde og håber på lidt hjælp. Står og skal købe et nyt tv og vil "ligesom andre" gerne have det største og bedste til det billigste.

Tvét skal stå i en sydvendt stue med en del vinduer, og bruges til spil, film, sport og alm tv. Det skal have Dlna og evt. mulighed for wifi. 3D er ikke et "must have".
Prisen skal allerhelst være max 7-9000,-

Vi har kigget på LG760, samsung C675 eller absolutte max. pana.g20, men prisen er rimelig afgørende.....
designet spiller selvfølgelig også en rolle.

Hjælp! :)
Hej.

G20'eren har nok et kende bedre billedet end LG'erne, mindre reflektioner og samtidig har den mindre retention. Dog falder designet ud til LG's fordel 8). Læs evt. anmeldelserne (PK950'eren og G20'eren) her på sitet også kan I afgøre om de tekniske forskelle taler for (eller imod) LG eller Panasonic :)
Af Lasen
Hej Rod tak for svaret!

Vi har kigget på G20 og ja designet er ikke noget at råbe hurrra for.
Samtidig er g20 ca. 1500 dyrere end lgér.... også en stor faktor. Hvad med samsung´s???

Nogle erfaringer med den kontra de 2 andre?
Af kskruger
De nye Samsung plasma, er så nye så ingen kender den, men deres 2009 serie var super gode, så mon ikk at de nye er en tand bedre.
Det der taler for LG - er prisen, du får rigtig meget skærm for pengende, her kan hverken Samsung eller Panasonic være med lige PT.
Af Lasen
Ja prisen på LG er meget interessant, hvis man kan undvære en N model. . . jeg ved ikke helt om vi tør tage chancen.
:((

Derimod er forskellen på ca 500,- mellem en 760n og samsung c675 ikke så stor. . .

Men om man får en bedre skærm... ved jeg ikke, det er nok fordi lg "for mig" ikke er så sikker/kendt som de andre ?????
Af akanhjo
som der bliver sagt - lg er en fin skærm til prisen, men rammer ikke toppen.. pana er hurra på billede kval, men deres design er ikke til at se på. samsung har gode paneler, super god skærm og læner sig op af pana imens designet er med helt fremme også.. jeg ville klart vælge en samsung da jeg synes den har en tand bedre kvali en lg og laaangt pænere design end pana... dog er der selvfølgelig forskel på de enkelte modeller i forhold til kvali og pris. men tag du en samsung ;)
Af Plasmanewbie
Såfremt i ikke har besluttet jer endnu, kunne i overveje at købe LG 50 PK760 hos http://www.nemoit.shoppinnet.com/?page= ... ma-sk%E6rm og så tilkøbe en 4 års ALL Risk forsikring inklusiv 100 % garanti mod pixelfejl hos www.securator.dk til den nette sum af 800 kr.

Har selv benyttet mig af denne løsning, og er meget tilfreds med TV'et. Ingen summen, tilsyneladende ingen pixelfejl (har ikke udført en decideret test for det) og et knivskarpt billede.
Af Lasen
Nej vi har ikke købt endnu.

Kan det virkeligt passe at pixelsfejl ikke indgår i de 2 års reklamationsret og HVORFOR?

Hvis vi skal købe lg ved nemoit plus en 800,- seperat forsikring, er vi jo heller ikke langt fra fladsskærmsshoppens pris på samsungs. Jeg regner med at samsungs ikke har så meget genskin som lgér eller hvad.
Af Plasmanewbie
Den manglende garanti mod pixelfejl skyldes, at TVet fra NemoIT er parallelimporteret, og derfor ikke omfattet af LG's 2 årige garanti (der indeholder garanti mod pixelfejl), men derimod af den almindelige købelov (6 måneders garanti + 1 1/2 års reklamationsret).

Da købeloven ikke indeholder noget som helst om garanti mod pixelfejl, er tvet ikke omfattet af pixelfejlgaranti, medmindre du sikrer den af anden vej, som jeg har valgt at gøre.
Af Lasen
Takker det var til at forstå.
:)
Jeg ved det er svært at svarer på, men hvor ofte er man ude for at der er pixelsfejl på plasma tv i den prisklasse. . . findes det stadigt, eller var det ikke mere aktuelt i de gode gamle dage?

Hvad med den lg som titandata har tilsalg for 8511,- har den ikke lg´s garanti?
:o
Brugeravatar
Af ralarsen
Du kan købe G20 i 42" til 6000 kr som åbningstilbud/køtilbud i Elgiganten i Gentofte i morgen. Kun i morgen.
Af Lasen
Super Tak for de forskellige ideer.

Men det skal deværre være min. 46" helst 50" og have Dlna.
Af Lars E
Lasen skrev:Takker det var til at forstå.
Jeg ved det er svært at svarer på, men hvor ofte er man ude for at der er pixelsfejl på plasma tv i den prisklasse. . . findes det stadigt, eller var det ikke mere aktuelt i de gode gamle dage?

Hvad med den lg som titandata har tilsalg for 8511,- har den ikke lg´s garanti?
:o
Jo det er en N model så den har garantien, men Titandata har godt nok fået nogle dårlige anmeldelser.
Mit råd til dig find lige lidt ekstra penge og køb denne http://www.justbuyit.dk/shop/lg-50pk950n-fhd-6555p.html

Det vil du ikke fortryde bedste skærm til prisen og et stykke over uden tvivl.