Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 2xbambino
Jeg håber en venlig sjæl eller to vil give deres besyv med omkring mit spørgsmål.
Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge Panasonic X10 eller X20 i 50" udgaven, pga. forskel i opløsning.

Siddeafstanden er ca. 4 meter, og tv'et vil hovedsageligt blive brugt til tv og dvd, samt i begrænset omfang lidt konsolspil (max. et par timer om ugen). Inden for en kort tidshorisont vil blue ray også komme på tale.

På forhånd tak for svarene.
Af Thor-thor
Prøv at læse anmeldelsen af skærmene, de er begge testet her på siden.
Jeg ville ikke hænge mig det store i opløsningen og som det også fremgår i anmeldelserne er der ikke den store forskel på skærmene.
Så kig på priser, design mm. og se hvad der passer dig bedst, der er så vidt jeg ved ikke noget tabt ved evt. at gå efter X10, så der kunne det godt vær eat den højere opløsning kunne tale lidt for X10.
Af BrianH
Jeg ville ikke tage X20, 1024 pixels er simpelthen for lidt til en 50" der er næsten 1.2 meter bred
Af 2xbambino
Tak for svaret begge to.

Det med afstanden, det betyder ikke så meget i forhold til opløsningen eller?

Er der eventuelt andre skærme jeg burde overveje i samme prisleje ca.?
Af Thor-thor
PÅ 4m afstand betyder forskellen i opløsning ikke det store. Du kan evt. lege lidt med den her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
Men da skærmene stort set er ens ville jeg nok gå efter X10, selvom det er sidste års model (afhængig af evt. prisforskel selvfølgelig)

Ellers kunne du prøve at kigge på LG, de har også 50" til en rigtig fornuftig pris.
Af 2xbambino
Hej Igen

Og tak for svaret.

Jeg har til dels også overvejet de nye LG skærme, men bliver noget afskrækket af tilbagemeldingerne omkring støj - skal jeg være det?

Et andet alternativ, som jeg har overvejet er Samsung PS50B535. Hvordan forholder den sig i forhold til 50" X10?

På forhånd tak for svaret - det er ikke nemt at finde rundt i fladskæmsjunglen :s
Af 2xbambino
Ingen som har et "bud" på forskellen mellem 50"X10 og Samsung PS50B535?

Eller rettere, hvilket har den bedste billedkvalitet!
Af 2xbambino
Slet ingen?

Er der overhovedet forskel med en siddeafstand på 4 meter?
Af BrianH
2xbambino skrev:Slet ingen?

Der er vel ingen der har dem begge og kender forskellen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2xbambino skrev:Slet ingen?

Ikke mht. opløsningen. 4 m er ret langt væk fra et 50" TV, så du vil aldrig kunne se forskellen.
Af 2xbambino
Tak for svarene.

Så mit valg mellem x10, x20 og B535 skal groft sagt afgøres af design, tilgængelighed o.l.?

ved en anden afstand - altså kortere - vil B535 så være at foretrække? Den er jo blevet anbefalet for nylig i test i EB.
Af Supergris
Jeg har en del erfaring med Panasonic X 10...
Synes tvét giver et godt billede ved dvd eller Blu - ray afspilning, men dens store problem, synes jeg, er den indbyggede DVB - C tuner, der næsten ikke giver bedre billede end med analoge kanaler. Hvis du skifter til en ekstern tuner, er der meget at hente.
Dette problem er sjældent omtalt vedr. dette tv, men jeg synes, det er en vigtig ting at oplyse om!!!
LG har jeg også meget god erfaring med, og synes de nye modeller har et virkelig lækkert design samt billede!!!