Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gasolin
Jeg har et alm surround anlæg fra sony og en 42" G20. Jeg har ikke en blueray afspiller men vil gerne have en, ikke bare en, men gerne en med en masse blueray film incl.

Indtil videre har jeg set en samsung med 20 film til 1500kr og fået et tilbud på en sony 370 med film (kan ikke huske hvor mange film) til 1799kr.

Hvad vil i anbefale mig at kigge på (har snart fødselsdag, så måske jeg skulle ønske mig et gavekort og selv ligge resten til)
Af Dillerbabs
Jeg havde også valget mellem enten en Samsung Blurayafspiller inkl. 20 film til 1800 kr. samt en LG til 999 kr.
Jeg valgte LG'en fordi jeg hellere vil købe gode film som jeg selv gider at se, end at få 20 middelmådige film som hørte med til Samsungen.

Jeg har iøvrigt set en Bluray afspiller i Aldi til 599. Man kan få nogle gode film for 1200 kr.!
Af Peter Schrøder
gasolin skrev:Hvad vil i anbefale mig at kigge på
Jeg vil anbefale at du checker load-tiden. Jeg kender en Philips som er 5 minutter (helt bogstavligt) om at starte afspilning af en Blueray disk.
Jeg har selv en Samsung 1580 (omkring 1000,- kr.) som starter hurtigt. Amindelige DVD'er så hurtigt at jeg ikke engang er kommet tilbage til min stol før der er billede på skærmen.
Jeg ved ikke om der er den store forskel, rent billedmæssigt, på Blueray afspillere, men der er forskel på DVD afspillere, så mon ikke...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der vil ikke være nogen synlig forskel på billedet af to forskellige Blu-Ray-afspillere når de afspiller Blu-Ray film. Grunden til, at der er forskel når der vises DVD er, at DVD skal opskaleres før det sendes til dit TV (billige afspillere har typisk ikke source-direct) og denne proces kræver noget ordenligt udstyr for at blive rigtig godt. Til under 5000 kr. så vil det typisk ikke være specielt godt, og hvis man kan tvinge afspilleren til ikke at opskalere DVD, så vil det oftest være en fordel for kvaliteten - så klarer TV'et det blot selv.
Af steadi
Mht. Phillips BDP-3000 så er min ikke voldsomt lang tid om at starte en disk op. Tror vi snakker mellem 15-25 sekunder.

Kskruger-> Hvor meget larmer din BDP-3000? Jeg har lidt min mistænkt for at være i stykker, da den er meget hørbar under afspilning af film, især i stille scener, men også når der kommer lidt mere knald på.
Af Peter Schrøder
yakken skrev:Der vil ikke være nogen synlig forskel på billedet af to forskellige Blu-Ray-afspillere når de afspiller Blu-Ray film. Grunden til, at der er forskel når der vises DVD er, at DVD skal opskaleres før det sendes til dit TV.
Ja, det er nok forklaring på forskellen. Men så kan der vel også være forskel på, hvor godt en Bluray afspiller håndterer dvd'er? Dem er der jo trods alt en del af i husholdningerne rundt omkring.
Desuden er der afvikling af musik cd'er. Der kan Samsung'en godt pakke sammen. Jeg har måtte finde min gamle Luxman cd-spille frem fra kælderen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er vel også det jeg skriver? At der ikke er forskel på afviklingen af BluRay, men at der ER forskel på afvikling af alm. DVD. Trådstarter har ikke indikeret at han vil afspille musik fra sin BluRay, så den del er helt udeladt. I min mening, så bør man slet ikke overveje dét med en afspiller der ikke specifikt er udviklet til at håndtere analog CD-lyd, såsom de temmelig dyre Denon-afspillere eller måske til nød Oppo'en.
Af kskruger
steadi skrev:Mht. Phillips BDP-3000 så er min ikke voldsomt lang tid om at starte en disk op. Tror vi snakker mellem 15-25 sekunder.

Kskruger-> Hvor meget larmer din BDP-3000? Jeg har lidt min mistænkt for at være i stykker, da den er meget hørbar under afspilning af film, især i stille scener, men også når der kommer lidt mere knald på.
Min er helt støjsvag.
Af darth nissan
Ang. BDP-3000 så er min også ganske støjsvag.
Af Jock
gasolin skrev:Jeg har et alm surround anlæg fra sony og en 42" G20. Jeg har ikke en blueray afspiller men vil gerne have en, ikke bare en, men gerne en med en masse blueray film incl.

Indtil videre har jeg set en samsung med 20 film til 1500kr og fået et tilbud på en sony 370 med film (kan ikke huske hvor mange film) til 1799kr.

Hvad vil i anbefale mig at kigge på (har snart fødselsdag, så måske jeg skulle ønske mig et gavekort og selv ligge resten til)
Hvorfor har du så meget mod de 20 film? Det er sgu' da et ekstra plus, at du kan få en stak næsten gratis film til din nye blue ray.

Jeg har været inde på diverse hjemmesider med salg af blue ray-film. Ingen af de 20 film, der følger med f.eks. Sony blue ray-maskine, ligger under 100 kr. Flere af dem koster faktisk mellem 150 og 200 kr. At sige nej til 20 film, bare fordi man ikke gider se filmene, er, efter min mening, tåbeligt. Hvorfor ikke sælge dem bagefter. Det er trods alt lovligt, og så kan du tjene lidt håndører oveni.

Bare et godt råd.

M.V.H. jock
Af Martin Sjøstrand
@Jock

Okaaaaay, så er fredagsøllen vist sparket i gang for dig ;;) Gutten skriver jo NETOP det er det han vil have. Du citerer ham endda, hvor han skriver
Jeg har ikke en blueray afspiller men vil gerne have en, ikke bare en, men gerne en med en masse blueray film incl.
:D
Af jetdirect
Jock skrev:
gasolin skrev:Jeg har et alm surround anlæg fra sony og en 42" G20. Jeg har ikke en blueray afspiller men vil gerne have en, ikke bare en, men gerne en med en masse blueray film incl.

Hvorfor har du så meget mod de 20 film? Det er sgu' da et ekstra plus, at du kan få en stak næsten gratis film til din nye blue ray.

Jeg har været inde på diverse hjemmesider med salg af blue ray-film. Ingen af de 20 film, der følger med f.eks. Sony blue ray-maskine, ligger under 100 kr. Flere af dem koster faktisk mellem 150 og 200 kr. At sige nej til 20 film, bare fordi man ikke gider se filmene, er, efter min mening, tåbeligt. Hvorfor ikke sælge dem bagefter. Det er trods alt lovligt, og så kan du tjene lidt håndører oveni.

Bare et godt råd.

M.V.H. jock

Enig jeg har søgt alle filmene hos moviezoo og der er for over 2800 i bd film så og sige nej til filmene er meget dumt

expert har en bdp 370 incl de 20 film for 1699 denne kan køre dlna op mod en pc og køre diverse indbyggede gadgets fra internettet mv

jeg har lige bestilt en så til prisen kan det vist ikke blive bedre